جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اظهار شگفتی و نگرانی میک از قطع کمک‌های امریکا به این نهاد؛ به دنبال تمویل‌گران جدید می‌گردیم!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری “میک” با ابراز نگرانی از بیانیه وزارت خارجه امریکا و قطع کمک‌های این کشور به این کمیته، اعلام کرده است که اعلامیه‌های اداره توسعه بین‌المللی امریکا و اداره توسعه بین‌المللی بریتانیا و دیگر تمویل‌گران در مورد میک تناقض دارد.

روز گذشته یک‌شنبه(31سنبله) در یک خبرنامه ضمن قدردانی از ایالات متحده و دیگر تمویل‌گران بین‌المللی برای پشتیبانی بلندمدت‌شان از این کمیته، گفته است که کمیته نظارت و ارزیابی نسبت به اعلامیه نشرشده وزارت خارجه امریکا به تاریخ 19 سپتامبر، پیرامون این‌که این کمیته یک نهاد دولت افغانستان است و توانایی تبدیل شدن به یک همکار در تلاش‌های بین المللی در راستای ایجاد یک آینده بهتر برای مردم افغانستان را ندارد و این‌که کمک مالی‌اش به این نهاد را تا پایان سال روان متوقف می‌کند، نگران است.

mec

میک افزوده است که بخشی از دولت افغانستان نیست، بلکه با پیروی از فرمان ریاست جمهوری و استراتژی ملی مبارزه با فساد اداری افغانستان در سال 2018، یک نهاد مستقل افغانستان است.

کمیته نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد تاکید کرده است که اعلامیه اداره توسعه بین‌المللی امریکا و اداره توسعه بین‌المللی بریتانیا و دیگر تمویل‌گران پیرامون این‌که چقدر این کمیته در راستای کمک به رهبری افغانستان در آینده سودمند بوده است، تناقض دارند.

میک خاطرنشان کرده که دولت افغانستان سفارشات کمیته نظارت و ارزیابی را نه تنها برای کاهش زمینه برای فساد، بلکه برای نشان دادن نتایج مطلوب در راستای دسترسی بهتر شهروندان به خدمات عامه تطبیق می‌کند. در سال‌های پسین، نهادهای دولتی افغانستان بیش از 500 سفارش کمیته نظارت و ارزیابی را در بخش‌های مهم خدمات عامه همچون آموزش، صحت، حاکمیت قانون، تولید برق و دیگر سکتورها تطبیق کرده است.

این نهاد اضافه کرده است که از صدور اعلامیه وزارت خارجه امریکا مبنی بر قطع کمک‌هایش شگفت زده شده و به دنبال تمویل‌کنندگان بین‌المللی جدید است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان