جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کاخ سفید تایید کرد: حمزه بن لادن کشته شده است

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

کاخ سفید آمریکا اعلام کرده است که حمزه بن لادن، از اعضای ارشد القاعده و پسر اسامه بن لادن در جریان عملیات مقابله با تروریسم در منطقه مرزی افغانستان-پاکستان کشته شده است.

کاخ سفید در بیانیه ای که روز گذشته(23سنبله) منتشر کرده است، تایید کرده که حمزه بن لادن، مسئول برنامه‌ریزی عملیات شبکه القاعده و تنظیم‌کننده‌ی فعالیت آن با گروه‌های تروریستی بوده است.

ladan

در بیانیه کاخ سفید آمده است که حمزه بن لادن نه تنها گروه القاعده را از در اختیار داشتن رهبری مهم و ارتباطی سمبولیک با پدرش محروم می‌کند، بلکه فعالیت‌های عملیاتی مهم این گروه را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته کاخ سفید،  حمزه بن لادن مسئولیت طراحی عملیات مختلف و همچنین ارتباط با گروه های تروریستی مختلف را برعهده داشت.

پیش از این حمزه بن لادن با انتشار نوارهای صوتی و ویدئویی خواستار انجام حملات در آمریکا و سایر کشورها شده بود. او نیروهای القاعده را ترغیب کرده بود که انتقام قتل پدرش توسط نیروهای آمریکایی در سال 2011 را در پاکستان را بگیرند.

این خبر در حالی از سوی امریکا تایید می شود که ایمن الظواهری، رهبر فعلی القاعده در هجدهمین سالیاد 11 سپتامبر، از جنگجویانش خواست به غرب حمله کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان