جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سفر وزیر خارجه امریکا به بروکسل برای گفتگوها در مورد افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر امورخارجه آمریكا، روز دوشنبه(11 سنبله) عازم بروكسل شد تا درباره توافقنامه پیشنهادی صلح افغانستان با دبیرکل ناتو صحبت كند و به دنبال تعامل تازه با رهبران جدید اتحادیه اروپا پس از ماه‌ها تنش باشد.

یک روز پس از تلاش‌های نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان جهت توافق با طالبان، مایك پومپئو امروز سه‌شنبه با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو دیدار خواهد کرد و درباره افغانستان صحبت خواهند نمود.

pompeo

طبق توافق‌نامه میان امریکا و طالبان، ایالات متحده ظرف چهار ماه پس از تصویب آن، نیروهای خود را از پنج پایگاه در افغانستان خارج خواهد کرد؛ به شرط آن‌که طالبان به تعهدات خود پایبند باشند. اگرچه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ هفته گذشته گفته بود که آمریکا 8600 سرباز را در افغانستان خواهد داشت.

یک مقام ناتو گفته است: استولتنبرگ و پومپئو در مورد “موضوعات امنیتی فعلی و مقدمات جلسات آینده” ، از جمله نشست متحدین در ماه دسامبر در لندن بحث خواهند کرد.

این مقام افزوده است: “ما انتظار داریم که آن‌ها همچنین درباره روند صلح و مأموریت تحت رهبری ناتو در افغانستان گفتگو کنند.”

ناتو در سال 2014 مأموریت جنگی خود را در افغانستان به پایان رساند، اما حدود 16 هزار سرباز را در یک مأموریت برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای محلی در کشور نگه داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان