جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

وزارت معارف: در سال جاری 3هزار مکتب ساخته می‌شود و 80 هزار آموزگار ارتقای ظرفیت می‌یابند

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

مقام‌های وزارت معارف افغانستان می‌گویند که در سال جاری خورشیدی، حدود 80 هزار آموزگار مکاتب ارتقای ظرفیت داده می‌شوند.

میرویس بلخی، سرپرست این وزارت امروز چهارشنبه،( 28 حمل) در یک نشست خبری گفت که این آموزگاران شامل 40 هزار آموزگار در سطح لیسانس، 20 هزار آموزگار به سویه 12 پاس و 20 هزار آموزگار به سویه چهارده‌پاس می‌شوند.

آقای بلخی تاکید کرد که تا پنج سال آینده تمامی آموزگاران غیر حرفه‌ای، مطابق معیارهای وزارت معارف ارتقای ظرفیت می‌یابند و برای رفع کمبود آموزگار، روند استخدام ۱۱هزار معلم “ریزرف” در رشته‌های مورد نیاز نیز جریان دارد.

mirwas balkhi

وزارت معارف افزود که در جریان سال جاری خورشیدی ۱۴۰ مکتب ارتقا داده می‌شوند و هم‌چنان یک هزار و170صنف آموزش محلی و تسریعی برای سهولت دسترسی دانش آموزان به خدمات تعلیمی، در بخش‌های دوردست کشور ایجاد می‌گردد.

بلخی با بیان اینکه 2هزار 700 مکتب از سوی وزارت انکشاف دهات و ۳۰۰ مکتب از طریق وزارت شهرسازی و اراضی، اعمار می‌گردد، اضافه کرد که ۵۰۰ مکتب دیگر نیز ترمیم و بازسازی، و یک هزار 290  مکتب با لابراتوار و کمپیوتر تجهیز و ۲۰۰ مکتب از سوی وزارت مخابرات، به انترنت وصل خواهند شد.

او تاکید کرد که روند توزیع ۲.۲ میلیون جلد کتاب درسی برای دانش‌آموزان مراکز تعلیمی به زودی آغاز می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

کد امنیتی

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت کامپیوتر اداری خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان