جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

چهره‌های منتخب مجلس نمایندگان افغانستان(17)؛ مسیر زندگی 3 نماینده از ولایات بلخ و بادغیس

خواندن 2 دقیقه
2
(1)

گل رحمن همدرد از ولایت بلخ

گل رحمان همدر در سال 1357 در قریه علم خیل ولسوالی بلخ ولایت بلخ بدنیا آمده است.

آقای همدرد مکتب ابتدایی را تا صنف نهم در مکتب شهید معلم رحمت الله  و دوره لیسه را در سال 1376 در لیسه نوبهار بلخ به پایان رساند. او در سال 1377 به ایران مهاجر شده و در سال 1381 دوباره به وطن برگشت و شرکت ساختمانی همدرد را تاسیس کرد. این شرکت بیشتر با نیروهای خارجی در امر ساخت و ساز زیر بناها همگام بود. آقای همدرد بنا بر علاقه‌مندی زیادی که به فرهنگ و هنر داشت، تصمیم گرفت تلویزیون محلی سما را در بلخ اساس گذاری کند که تا اکنون فعالیت می‌کند.

آقای همدرد از قوم پشتون است و خانواده‌اش عضویت حزب اسلامی را دارد.

gul rahman hamdard

محمد علی محقق از ولایت بلخ

محمد علی محقق فرزند ارشد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجراییه و رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در سال 1362 در ولایت بلخ بدنیا آمده است.

آقای محقق لیسه را در شهر مزار شریف به پایان رسانیده و لیسانس خود را در بخش حقوق و علوم سیاسی و ماستری را در بخش علوم سیاسی از دانشگاه کاتب گرفته است.

محمد علی محقق رییس زون شمال و معاون مالی حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می باشد و نیز مشاور معاونت اول ریاست اجراییه بوده است.

آقای محقق از قوم هزاره برخاسته و کاندیدای حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان بوده است.

mohammad ali mohqeq

امیر شاه نایب زاده از ولایت بادغیس

امیر شاه نایب زاده در ولایت بادغیس زاده شده است. آقای نایب زاده فارغ التحصیل دانشگاه نظامی پاکستان (ای پی) می‌باشد.

آقای نایب‌زاده قبل از اینکه نامزد انتخابات پارلمانی شود یک نظامی بود و تجربه نظامی دارد. او در نخست آمر امنیت ولایت بادغیس و سپس در بخش نیروهای سرحدی در ولایت نیمروز و سپس به مدت هفت سال در قطعه محافظت عامه خدمت کرده است.

آقای نایب‌زاده از قوم پشتون است و سابقه عضویت حزبی در جمعیت اسلامی را در کارنامه دارد ولی به گفته خودش فعلا در هیچ حزب سیاسی عضویت ندارد.

47683981_1185922028227453_3104162771093159936_o

ذکی امینی همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان