۶۵ تن ادویه تاریخ گذشته و بی‌کیفیت در کابل نابود شد

توسطروایت زنده

اسفند ۲۸, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت صحت عامه افغانستان از نابودی ۶۵ تن ادویه تاریخ گذشته و بی‌کیفیت در کابل خبر داده است.

photo_2019-03-19_15-42-08

این وزارت امروز سه شنبه(28حوت) با نشر خبرنامه ای گفته است، این ادویه توسط اداره ملی تنظیم امور دوایی و محصولات صحی وزارت صحت عامه از شرکت های توریدی و تولیدی ادویه، گمرکات و دواخانه‌های نواحی مختلف شهر کابل جمع آوری گردیده و سپس در ساحه خاک‌جبار ولسوالی بت خاک کابل، از بین برده شده است.

داکتر فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان در این مورد گفته است، بهبود امور دوایی از اولویت‌های وزارت صحت عامه بوده و این وزارت در تلاش است تا در هم‌کاری با سکتور خصوصی، ادویه بی کیفیت را از بازارهای کشور جمع آوری کند و ادویه باکیفیت را جایگزین آن نماید.

وی از بابت تورید ادویه بی‌کیفیت به شکل قاچاقی و غیرقانونی از طریق سرحدات باز به داخل شهرهای افغانستان ابراز نگرانی نموده، از ارگان‌های مربوط خواسته تا تلاش‌های بیشتری را به خاطر کنترول جدی سرحدات این کشور مبذول بدارند تا جلو تورید همچو داروها گرفته شود.

داکتر فیروزالدین فیروز خاطرنشان کرده است که اکنون  “حدود ۱۴ هزار دواخانه در کشور وجود دارد و ما تلاش داریم تا خدمات این دواخانه‌ها را از طریق دواخانه‌های زنجیره ای کنترول کنیم”.

وزارت صحت عامه گفته که روند جمع آوری و از بین بردن ادویه بی کیفیت و تاریخ گذشته نه تنها در مرکز، بلکه در سایر ولایات افغانستان نیز ادامه دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *