جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دستگیری حافظ محب‌الله، یک عضو ارشد طالبان در پیشاور توسط پاکستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

منابع آگاه طالبان به بی.بی.سی گفته‌اند که پاکستان حافظ محب‌الله، یک عضو ارشد این گروه را در پیشاور بازداشت کرده است.

حافظ محب‌الله که در زمان حکومت طالبان بر افغانستان، تا پیش از سال ۲۰۰۱ وزیر امور دینی بود و از چندین سال در پیشاور زندگی می‌کرد، حالا در شهر پیشاور تحت بازداشت قرار گرفته است.

دو مقام بلندپایه طالبان که نخواستند نام‌شان فاش شود، گفته‌اند که هدف از این دستگیری اعمال فشار بر طالبان برای دیدار با زلمی خلیلزاد در طول هفته جاری در پاکستان، یا مهم‌تر از آن، موافقت با دیدار با نمایندگان رئیس‌جمهور افغانستان بوده است.

hafiz saeed

قرار است زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان پس از ملاقات‌هایی با نمایندگان دفتر طالبان در قطر و همچنین بازدید از امارات متحده عربی، به زودی از پاکستان بازدید کند.

اما یک مقام ارشد طالبان به بی بی سی گفته است: “آن‌ها او (محب‌الله) را برای فرستادن پیامی دستگیر کرده‌اند.”

یک عضو شورای کویته طالبان افزود: “در مورد گفتگوهای صلح آتی ملاقاتی با مقام های پاکستانی برگزار شد که با بحث و مشاجره خاتمه یافت. بلافاصله بعد از آن مقام ها با یورش به چند خانه، محب الله را دستگیر کردند. بعد از آن ملا هیبت‌الله(رهبر طالبان) در پیامی همگانی هشدار داد مواظب باشند.”

این در حالی است که یک منبع آگاه مشارکت کننده در مذاکرات ابوظبی به بی.بی.سی گفته است که پاکستان برای انجام گفت‌وگوها فشار آورده بود، و مقام‌های سعودی سعی کرده بودند، اعضای طالبان را راضی کنند حداقل با نمایندگان دولت افغانستان دست دهند یا در کنار آن‌ها نماز بخوانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان