جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

عبدالله: در ۲۲ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان خشک‌سالی جریان دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت افغانستان در نشست ژنو گفته است که مطالعات و ارزیابی‌هایی‌که از سوی حکومت، برنامه جهانی غذا (دبلیو اف پی) و سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل(فائو) درباره امنیت غذایی این کشور صورت گرفته، نشان می‌دهد که این خشک‌سالی باعث ایجاد شرایط شبه‌ قحطی برای بیش‌تر از ۳،۶ میلیون انسان گردیده است.
به گفته وی، خشک‌سالی موجود همچنان بی‌امنیتی غذایی موجود را برای ۶،۵ ملیون از ساکنان دیگر در سطح ملی تشدید بخشیده است.
عبدالله در ادامه تاکید کرده است، خشک‌سالی همچنان باعث ۲۵٪ افزایش در تعداد اطفال زیر پنج سال گردیده که از سوء تغذی جدی رنج می‌برند و این تحول تعداد اطفالی را که در ولایت‌های آسیب دیده در معرض خطر مرگ بالا قرار می‌دهد، به ۶۰۰ هزار افزایش داده است. اگر این سوء تغذی به این‌صورت ادامه یابد، برای نسل بعدی پیامدهای ناگواری در پی دارد.

afg CEo
وی در ادامه گفته است: با فرا رسیدن زمستان بیشترین نگرانی ما از خانواده‌های اطرافی است که در مناطق بیش‌تر آسیب دیده از خشک‌سالی زندگی می‌نمایند. این مناطق همچنان از میزان بالای سوء تغذی و بی‌امنیتی غذایی رنج می‌برند. در کوتاه مدت باید مطمئن شویم که ذخیره‌های اضطراری کافی و بزرگ در اختیار داریم تا نا‌امنی غذایی آنان را کاهش دهیم و خطر مرگ و میر ناشی از قحطی را برطرف سازیم.
به گفته عبدالله، حکومت افغانستان تعهد خود را برای رسیدگی به این مشکل با تهیه ۶۰ هزار تن گندم از ذخایر استراتژیک جهت تهیه مواد خوارکی به ۱،۴ ملیون انسان نیازمند به نمایش گذاشته است. حکومت همچنان رهبری خود را در این قضیه با ریاست منظم نشست‌های گروه پاسخ‌ عاجل به آسیب دیدگان خشک‌سالی در چندین ماه گذشته به اثبات رسانیده است.
وی خاطرنشان کرد: می‌خواهم از اداره‌ی کمک‌های توسعه بین‌المللی ایالات متحده، بریتانیا، حکومت آسترالیا، جاپان، کانادا، ناروی، روسیه، سویس و دیگر کشورهای دوست و سازمان‌ها به خاطر سهم‌گیری سخاوتمندانه‌ی آنان برای رسانیدن کمک به ۱،۴ میلیون انسان نیازمند در ماه‌های اخیر تشکر و قدردانی نمایم.
رییس اجرایی حکومت افغانستان در پایان تاکید کرده است، مطالعات در مقیاس جهانی نشان می‌دهد که در درازمدت خشک‌سالی این کشور از بین نمی‌رود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان