جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

«آی کافه»؛ ابتکاری از «نرگس عزیزشاهی» و استقبال گرم مشتریان

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

این روز‌ها که بازار گرم رستورانت‌های فست‎فود و کافه‌ها گرم است، جوانان زیادی ساعاتی از روز را به این مکان‌ها رفته، دوستان خود را به گفتگویی دوستانه دعوت می‌کنند و گاهی نیز برای استراحت دادن به ذهن خود، به دور از هر دغدغه‌ای، گوشه دنجی از یک کافه را انتخاب کرده، در آن به نوشیدن یک چای و یا قهوه‌ می‌پردازند.

این امر باعث شده تا نسل جدید و جوانان از فرهنگ سنتی دورتر شده و با ایجاد خلاقیت و نوآوری‌ در فضای جدیدی مشغول به کار شده، توجه زیادی را به خود جلب نماید.

این فرهنگ که در سال‌های اخیر به وجود آمده، باعث شده محیط بسیار مناسبی برای جوانان ایجاد کند، اما سال گذشته که هنوز این ابتکارات کم‌رنگ بود، کافه‌ای متفاوت در کابل آغاز به کار کرد.

کافه اینترنتی یا کافه‌نتی که به نام “آی کافه” راه‌اندازی شده، اکنون جوانان زیادی را مجذوب خود کرده است.

آی کافه

“آی کافه” با ابتکار دختری کابلی در سال 1396 راه‌اندازی شد و به زمینه‌ای برای جوانان این شهر تبدیل شد تا در محیطی آرام و با امکاناتی بهتر، وقت بگذرانند.

خانم «نرگس عزیزشاهی»، مبتکر و موسس آی کافه به خبرنامه گفت: “آی کافه با سه هدف عمده ایجاد و آغاز به فعالیت کرد؛

"آی کافه" با ابتکار دختری کابلی در سال 1396 راه‌اندازی شد
“آی کافه” با ابتکار دختری کابلی در سال 1396 راه‌اندازی شد

ـ اول رایج شدن نوشیدن قهوه یا کافی بود؛

ـ دومین نکته ایجاد مکانی مناسب برای ملاقات جوانان بود، زیرا سالی که این کافه ایجاد شد، اماکن کمی وجود داشت که چنین فضایی را داشته باشد و جوانان در ملاقات‌های کاری نیز بتوانند از آن استفاده نمایند، بنابراین من این کافه را راه‌اندازی کردم تا فضای بهتری برای این جوانان ایجاد شود؛

ـ و هدف سوم این است که این کافه مکانی مناسب برای مطالعه ‌باشد”.

نرگس عزیزشاهی کیست؟

نرگس عزیزشاهی دوره لیسانس و ماستری خود را در رشته مدیریت تجارت در دانشگاه امریکایی افغانستان گذرانده و بعد از آن وارد بازار تجاری این کشور شده است.

او در ابتدا مهمان‌خانه‌ای را به نام “آسایش” راه‌اندازی کرد. خانم عزیزشاهی از انگیزه ایجاد این مهمان‌خانه به خبرنامه گفت: “زمانی که من در دانشگاه درس می‌خواندم و در برنامه‌های رهبریت آن شرکت داشتم، در این بین دانشجویانی بودند که به دلیل نداشتن جایی برای بود و باش، از سوی فامیل اجازه آمدن به کابل داده نمی‌شد، با این‌که لیلیه وجود داشت، اما باز هم اعتماد کمی بود و یک جای مخصوص زنان وجود نداشت. این نکته سبب شد تا به فکر ایجاد یک مهمان‌خانه برای زنان باشم و اولین مهمان‌خانه زنان را در سال 2011 راه‌اندازی کردم.”

اما این زن کارآفرین بعد از مدتی به دلیل شرایط امنیتی مجبور شد تا مهمان‌خانه خود را مسدود کند.

نرگس عزیزشاهی دوره لیسانس و ماستری خود را در رشته مدیریت تجارت در دانشگاه امریکایی افغانستان گذرانده و بعد از آن وارد بازار تجاری این کشور شده است
نرگس عزیزشاهی دوره لیسانس و ماستری خود را در رشته مدیریت تجارت در دانشگاه امریکایی افغانستان گذرانده و بعد از آن وارد بازار تجاری این کشور شده است

او از سختی ایجاد این مهمان‌خانه گفت. با این‌که در همه امورات همیشه حمایت خانواده خود را داشته و چالش بزرگی پیش‌رو نداشته، اما بزرگترین سختی این کار، این بوده که باید اعتماد خانواده‌های کسانی که قرار بود با او کار کنند را به دست می‌آورد و از هر لحاظ به آنان اطمینان می‌داد که در این امر نیز موفق شده است.

از سوی دیگر، خانم نرگس به رهبری علاقه بسیاری دارد و در کنار تجارتی که راه‌اندازی کرده، سعی دارد در بخش‌های دیگر نیز فعالیت‌های خود را داشته باشد و با ورود به بخش دولتی، در بخش خدمات عامه نیز ایفای وظیفه نماید.

او اکنون مدت شش ماه است که در کنار کافه خود، با کمیسیون اصلاحات اداری نیز کار می‌کند و پیش از این نیز، مدت 8 سال با دفاتر خارجی کار کرده است.

کافه‌ای زنجیره‌ای

او از آغاز به کار “آی کافی” گفت: “شروع این کار با استقبال گرمی صورت گرفت، عده زیادی زمانی که دست به کاری می‌زنند، در شش ماه اول ضرر آن را قبول دارند، اما من در همان ماه اول توانستم با درآمد خود، کافه را سرپا نگه‌دارم، زیرا هم مشتریان بیشتری داشت و هم خودم ارتباط زیادی با مردم برقرار نمودم”.

آی کافه اکنون در کابل سه نمایندگی فعال داشته که جدیدا نمایندگی سوم آن هفته گذشته در حوزه سه کابل افتتاح شد.

خانم نرگس به رهبری علاقه بسیاری دارد و در کنار تجارتی که راه‌اندازی کرده، سعی دارد در بخش‌های دیگر نیز فعالیت‌های خود را داشته باشد
خانم نرگس به رهبری علاقه بسیاری دارد و در کنار تجارتی که راه‌اندازی کرده، سعی دارد در بخش‌های دیگر نیز فعالیت‌های خود را داشته باشد

خانم نرگس عزیزشاهی نوید روزی را می‌دهد که کافه‌اش در 34 ولایت افغانستان نمایندگی داشته باشد و جز کافه‌های زنجیره‌ای شود. او در تلاش است تا در آینده‌ای نزدیک، این هدف خود را محقق کرده و این فکر را عملی کند. گرچند او اکنون سعی دارد در زودترین فرصت، آی کافه را در شهرهای بزرگی چون قندهار و مزارشریف فعال نماید، اما در تلاش است تا این فرهنگ متفاوت و ابتکار جدید را در هرات نیز راه‌اندازی نماید.

این در حالی است که “آی کافه” با ارائه قهوه باکیفیت و قیمت مناسب و هم‌چنان اینترنت رایگان، توانسته بسیاری‌ها را تشویق کند تا حتما به این محیط سربزنند و ساعاتی از روز خود را در آن سپری نمایند.

نرگس عزیزشاهی  در میان صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که هیچ یک از وظایفش را با دیگری یک‌جا نمی‌کند، بلکه آن‌ها را به صورت جداگانه و ماهرانه پیش می‌برد و برای هر کدام، زمان و ساعات مشخصی دارد.

او در مورد آینده زندگی و برنامه‌کاری خود نیز گفت که اکنون با دو بخش کار دولتی و کافه مشغول است و امکان این می‌رود که چند سال بعد، وارد سیاست شده و نقشی در این بخش هم داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان