سالانه 15 هزار تن در نتیجه‌ی بیماری سرطان در افغانستان جان می‌دهند

توسطروایت زنده

مرداد ۹, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

وزارت صحت عامه‌ی افغانستان اعلام کرده که سالانه 15 هزار تن در این کشور در نتیجه‌ی بیماری سرطان جان‌شان را از دست می‌دهند.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه‌ی افغانستان امروز سه‌شنبه(9 اسد) هنگام امضای تفاهم‌نامه‌ی ایجاد مرکز تداوی شعاعی سرطان با شرکت «گلوبل میدکل پارتنر» در کابل، گفت که سالانه در افغانستان 20 هزار تن به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند که از این میان، 15 هزار تن آنان به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ی تداوی، جان‌شان را از دست می‌دهند.

آقای فیروز همچنان گفت که به دلیل فراهم نبودن تداوی شعاعی در افغانستان، بیش از ۶۰ درصد بیماران سرطانی برای تداوی به ایران، پاکستان و هند سفر می‌کنند.

photo_2018-07-31_17-19-18

او افزود: «بعد از یک سال ما شاهد مرکزی خواهیم بود که در آن تداوی شعاعی سرطان، تشخیص، تحقیق و بلند بردن ظرفیت پرسنول مسلکی ما، صورت می‌گیرد. ما به همکاری کمپنی گلوبل میدکل پارتنر از وسایل بسیار پیشرفته و ماشین‌آلاتی که در دو سال گذشته برای تداوی سرطان در جهان معرفی شده، برخوردار می‌شویم».

قرار است این مرکز به هزینه‌ی ۲۵ میلیون دالر از سوی شرکت «گلوبل میدکل پارتنر» در شفاخانه‌ی جمهوریت با زیر ساخت جداگانه فعال شود.

وزیر صحت عامه خاطرنشان کرده که با ایجاد این مرکز، از مراجعه‌ی 60 درصد از بیماران سرطانی برای تداوی شعاعی به کشورهای خارج، جلوگیری خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *