سازمان ملل خواستار احترام طرف‌های درگیر جنگ افغانستان به آتش‌بس در روزهای عید فطر شد

توسطروایت زنده

خرداد ۲۴, ۱۳۹۷ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۴۰۲

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، از تمام طرف‌های درگیر جنگ در این کشور خواسته به آتش‌بس احترام بگذارند.

در یک پیام تادامیچی یاماموتو به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر آمده است: در حالی که مسلمانان در سراسر جهان پس از یک ماه روزه و عبادت، عید سعید فطر را تجلیل می کنند، من به نمایندگی از ملل متحد برای تمام افغان‌ها عید مبارکی را آرزو دارم.

وی در این پیام گفته است: اعلام تاریخی آتش بس به خانواده‌های افغان در سراسر کشور اجازه می‌دهد تا در روزهای آینده صلح‌آمیز گردهم آیند؛ چیزی که در حال حاضر مهلتی موقتی برای دور بودن از جنگ است.

tadamachi

بر این اساس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان از تمام طرف‌های درگیر در منازعه این کشور جدا خواسته تا به اعلام آتش بس و به این زمان تفکر، تحمل و همبستگی، احترام بگذارند.

وی ابراز امیدواری کرده حس همبستگی ایجاد شده هم‌زمان با عید فطر ادامه پیدا کند و باعث تمدید آتش‌بس و تامین صلحی که همه افغان‌ها خواهان و شایسته آن هستند، گردد.

عید فطر در حالی فرا می‌رسد که طالبان در پاسخ به اعلام آتش‌بس 8 روزه حکومت افغانستان،  با آتش بس در روزهای اول، دوم و سوم این عید موافقت کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *