جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

خشم فرانسه و بریتانیا از سخنان تازه دونالد ترامپ

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنان دونالد ترامپ، ریس‌جمهور امریکا درباره کشتار سال 2015 در یک سالن هنری در شهر پاریس و هم‌چنین آمار جرم و جنایت در لندن، خشم مقام‌ها و شخصیت‌های فرانسوی و بریتانیایی را برانگیخته است.

ترامپ روز جمعه(15 ثور) در اظهاراتی جنجال‌برانگیز در همایش بزرگ سالانه انجمن اسلحه آمریکا، به کشتار ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس اشاره کرد و گفت که از نظر او، به همراه نداشتن سلاح از سوی قربانیان، کار را برای مهاجمان آسان کرده بوده است.

او در سخنان خود سعی کرد تصویری از آن کشتار برای حاضران در سالن ترسیم کند و در حالی که دستش را چون یک تفنگچه بالا گرفته بود، گفت که حمله‌کنندگان قربانیان را یکی یکی فرا می‌خواندند: «بیا جلو! بوم!» او با دستش که به شکل اسلحه درآورده بود، یکی یکی به قربانیان فرضی شلیک کرد.

این در حالی است که مهاجمان آن کشتار در پاریس با استفاده از سلاح‌های نیمه‌خودکار، حاضران در سالن کنسرت را به رگبار بستند و از کمربندهای انفجاری استفاده کردند.

آقای ترامپ همچنین از افزایش آمار چاقوکشی‌ها در لندن انتقاد کرد و گفت بیمارستان‌های عمومی در پایتخت بریتانیا، شبیه مراکز امداد «مناطق جنگی» شده‌اند.

trump

وزارت خارجه فرانسه در واکنش به سخنان آقای ترامپ، خواستار حفظ حرمت قربانیان این کشتار شده و در بیانیه‌یی اعلام کرده: «فرانسه با جدیت اظهارات آقای ترامپ درباره قربانیان کشتار۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ را مردود می‌داند و خواستار رعایت حرمت کشته‌شدگان آن حملات است».

فرانسوآ اولاند، رئیس جمهور سابق فرانسه که در زمان وقوع این کشتار در قدرت بود هم در واکنشی تند، اظهارات آقای ترامپ را شرم‌آور خوانده و گفته: «این سخنان نشان‌دهنده آن است که (آقای ترامپ) درباره فرانسه و ارزش‌های آن چگونه فکر می‌کند».

مانوئل والس، نخست وزیر سابق فرانسه که او هم در زمان وقوع این حمله در رأس هیات دولت بود، در توییتر نوشته: «بی‌نزاکت و بی‌صلاحیت. بیش از این چه بگویم؟»

پروفسور کریم بروهی، از پزشکان ارشد لندن نیز با «مضحک» خواندن اظهارات آقای ترامپ، گفته که تجویز اسلحه برای مقابله با چاقوکشی «خنده‌دار» است.

قرار است ترامپ به زودی به بریتانیا سفر کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان