جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای نوزادان؛ مرگ 7 هزار نوزاد در روز و جایگاه سوم افغانستان در جهان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

صندوق کودکان سازمان ملل یا یونیسف با نشر گزارشی گفته است که کشور جهان در رسیدگی به نوزادان کوتاهی می‌کنند و میزان مرگ و میر نوزادان در جهان، به‌ویژه در فقیرترین کشورها، به‌گونه‌ی تکان‌دهنده بلند است.

گزارش این نهاد گفته است کودکانی که در کشورهای جاپان، آیسلند و سنگاپور به دنیا می‌آیند، شانس بهتری برای زنده ماندن دارند و در کشورهای پاکستان، جمهوری افریقای مرکزی و افغانستان نوزادان شانس خوب برای زنده ماندن ندارند.

صندوق کودکان سازمان ملل گفته است که در کشورهایی که میزان درآمد پایین دارند، اوسط مرگ و میر نوزادان در حدود 27 واقعه مرگ در هر هزار تولد زنده است. این رقم در کشورهایی با درآمد بلند به 3 واقعه مرگ در هر هزار تولد زنده می‌رسد.

کودکانی که در مناطق امن و مصون جهان به دنیا می‌آیند پنجاه درصد شانس بیشتر برای زنده ماندن دارند و کودکانی که در نقاط پر خطر جهان تولد می‌شوند، پنجاه مرتبه بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

10 منطقه خطرناک

یونیسف در گزارش خود گفته است که از میان 10 خطرناک‌ترین مناطق جهان که در آن نوزادان به دنیا می‌آیند، 8 منطقه آن در مناطق جنوب صحرای افریقا قرار دارد. این مناطق جایی است که در آن فقر در حال گسترش است، خشونت و عدم توانایی نهادهای ذی‌ربط و میزان پایین دسترسی زنان باردار به کمک‌های زمان ولادت وجود دارد.

https://twitter.com/UNICEF/status/965739047078563841

در گزارش صندوق کودکان ملل متحد آمده است که «هرگاه هر یک از کشورها بخواهد تا سال 2030 میزان مرگ و میر نوزادان را تا سطح کشورهایی که از درآمد بلند برخوردارند کاهش بخشند، در این صورت 16 میلیون حیات نجات خواهند یافت.»

بلندترین میزان مرگ و میر

صندوق کودکان سازمان ملل در گزارش خود 10 کشور را در فهرست بلندترین میزان مرگ و میر نوزادان قرار داده است. در این میان افغانستان سومین کشور جهان است که در آن میزان مرگ و میر نوزادان بلند است.

در پاکستان میزان مرگ و میر نوزادان 1 تن در میان 22 تن، در جمهوری افریقای مرکزی 1 تن در میان 24 تن، در افغانستان 1 تن در میان 25 تن و در سومالیا 1 تن در میان 26 تن گفته شده است.

لسوتو، گینا بیساو، سودان جنوبی، ساحل عاج، مالی و چاد از دیگر کشورهایی اند که در فهرست 10 کشور با میزان بلند مرگ و میر نوزادان قرار دارند.

جاپان، آیسلند، سنگاپور، فنلند، استونیا، سلوینیا، قبرس، بیلاروس، لوکزامبورگ و جمهوری کوریا یازده کشوری اند که در آن پایین‌ترین میزان مرگ و میر نوزادان ثبت شده است.

عوامل

صندوق کودکان ملل متحد گفته است که بیش از 80 درصد مرگ و میر نوزادان ناشی از تولد نارس، اختلاطات زمان ولادت و یا انتانات مانند سینه و بغل و سپسس یا منتن شدن خون می‌باشد.

گزارش این نهاد گفته است که این مرگ و میر نوزادان را می‌توان از طریق دسترسی به قابله‌های آموزش دیده، دسترسی به محلول‌های مصون مانند آب، مواد ضدعفونی، تغذیه با شیر مادر در ساعت اول تولد، تماس جلد مادر و نوزاد و تغذیه مناسب وقایه کرد.

2.6 میلیون نوزاد

هنر ایتا اچ فور، رییس اجرایی یونیسف گفته است که در هر سال 2.6 میلیون نوزاد در جهان قادر به ادامه حیات در ماه نخست زندگی خود نمی‌باشند. او گفته است که از این میان یک میلیون نوزاد در روز تولد خود، جان خود را از دست می‌دهند.

https://twitter.com/UNICEF/status/965746596183924737

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان