پایان عملیات شاهین 25؛ داعش همچنان تهدید جدی برای امنیت ننگرهار است

مقامات محلی در ولایت شرقی ننگرهار می گویند که عملیات شاهین 25 که علیه گروه داعش راه اندازی شده بود، با موفقیت به پایان رسیده است.

این عملیات در ماه گذشته برای نابودی گروه داعش در ولسوالی های هسکه مینه و کوت راه اندازی شده بود.

حضرت حسین مشرقی وال سخن گوی فرمانده پولیس ننگرهار به خبرنامه می گوید که در این عملیات، تلفات سنگینی به گروه داعش وارد شده و ولسوالی های هسکه مینه و کوت از وجود این گروه پاک سازی شده است.

تلفات سنگین به داعش

به گفته سخن گوی پولیس ننگرهار، در عملیات شاهین 25 که به تاریخ 24 دلو آغاز شده و در 14 حوت به پایان رسید، 198 داعشی کشته شده و 61 تن دیگرشان زخمی شده اند.

نیروهای امنیتی افغانستان پس از تصفیه یکی از مراکز بزرگ داعش در ولایت ننگرهار این کشور
نیروهای امنیتی افغانستان پس از تصفیه یکی از مراکز بزرگ داعش در ولایت ننگرهار این کشور

آقای مشرقی وال می افزاید که در میان کشته شدگان داعش، شماری از فرماندهان این گروه و هم چنین اتباع پاکستانی نیز شامل هستند.

او با اشاره به این که بسیاری از روستاهای این دو ولسوالی از داعش پاک سازی شده است می گوید که در این عملیات مشترک، 15 داعشی دستگیر شده و 26 غیرنظامی که نزد این گروه زندانی بودند، توسط نیروهای امنیتی آزاد شده اند.

در ولسوالی های دیگر

در حالی که مقامات محلی در ننگرهار از پاک سازی کامل ولسوالی های هسکه مینه و کوت خبر داده اند اما، حضور گروه داعش در این ولایت تنها به این دو ولسوالی محدود نیست.

پولیس ننگرهار از ادامه حملات نیروهای امنیتی علیه گروه داعش در ولسوالی اچین نیز خبر داده و گفته است که شب گذشته، 37 داعشی در این ولسوالی توسط نیروهای امنیتی کشته شده اند.

ننگرهار یکی از پایگاه های مهم داعش در افغانستان به حساب می آمد
ننگرهار یکی از پایگاه های مهم داعش در افغانستان به حساب می آید

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان یکی از پایگاه های گروه داعش در این کشور است که در دو سال گذشته توانسته اند در برخی ولسوالی های این ولایت نفوذ کنند. نگرانی ها از افزایش نفوذ این گروه موجب شد تا عملیات شاهین 25 به منظور نابودی این گروه در ولسوالی های ننگرهار آغاز شود.

در همین حال وزارت داخله افغانستان نیز از کشته شدن 30 تروریست و زخمی شدن 29 تن دیگر خبر داده است.

مقامات این وزارت می گویند که عملیات مشترک نیروهای ارتش و پولیس این کشور علیه گروه های تروریستی در ولایت های زابل، ننگرهار، لوگر، فراه، غزنی و بغلان ادامه داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *