جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

جنگ متقابل؛ هشدار دولت افغانستان به حامیان گروه‌های تروریستی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مقامات حکومت افغانستان گفته اند که، مردم این کشور دیگر تحمل حملات تروریستی و جنگ های تحمیلی را ندارند.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که، محمد اشرف غنی روز گذشته(10 قوس)، با لارل میلر، سرپرست نمایندگی خاص آمریکا برای افغانستان و پاکستان، در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرده است.

رییس جمهور اشرف غنی در این دیدار گفته است، مردم این کشور قربانیان اصلی تروریزم هستند و دیگر حوصله حملات تروریستی و جنگ های سازمان یافته تحمیلی را ندارند.

او همچنین هشدار داده است که ” اگر این جنگ تحمیلی ادامه یابد، ما علاوه بردفاع از کشور و مردم خویش، روی راه های بدیل دیگر نیز غور و اقدام خواهیم کرد.”

رییس جمهور افغانستان در این دیدار، به مراکز آموزش و تجهیز گروه های تروریستی در خارج از افغانستان اشاره کرده و گفته است، جنبه بیرونی مدیریت جنگ در افغانستان برای همه واضح است و قابل پنهان کردن نمی باشد.

یکی از سربازان افغان حین پرتاب راکت

افغانستان همواره پاکستان را متهم به حمایت از گروه های تروریستی کرده است. مقامات این کشور در سال جاری که جنگ های شدیدی در ولایت های مختلف جریان داشت، همواره پاکستان را به حمایت از این گروه های تروریستی متهم کرده و گفته بودند که دست استخبارات پاکستان در جنگ افغانستان دخیل است.

پیش از این نیز شورای امنیت ملی افغانستان، از مراجعه این کشور به شورای امنیت سازمان ملل، برای اعمال فشار بر کشورهای حامی گروه های تروریستی خبر داده بود.

تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور گفته بود، به مدارکی دست یافته است که حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه های هراس افکن در افغانستان را ثابت می کند.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان ابراز امیدواری کرده بود که از طریق شورای امنیت سازمان ملل و اعمال فشار بر این کشورها، بتوان آنها را متقاعد کرد که دست از حمایت گروه های هراس افکن بردارند.

تواب غورزنگ، سخن‌گوی شورای امنیت افغانستان

ادامه عملیات تصفیوی در افغانستان

در همین حال وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 26 تروریست، طی 24 ساعت گذشته خبر داده است.

به گفته مقامات وزارت دفاع، در نتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت های مختلف، 26 تروریست کشته شده و 11 تن دیگرشان زخمی شده  اند.

در اعلامیه این وزارت آمده است که، این عملیات ها در ولایت های ننگرهار، پکتیکا، غزنی، دایکندی، خوست، قندهار، ارزگان، بادغیس، هرات، فراه، فاریاب، قندوز و هلمند انجام شده است.

taliban-on-the-highways
وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 26 تروریست در 24 ساعت گذشته خبر داده است

گفته شده که در ولسوالی آب بند ولایت غزنی 15 طالب کشته و 9 تن زخمی شده اند.

در ولسوالی گیزاب ولایت دایکندی نیز نیروهای امنیتی افغانستان توانسته اند، 8 تروریست را نابود سازند.

به گفته مقامات وزارت دفاع افغانستان، 3 شورشی دیگر نیز در ولایت های ننگرهار و ارزگان کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان