راه حل برای از بین بردن زنگ آهن

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۸, ۱۴۰۰
علت زنگ زدگی آهن

علت زنگ زدگی آهن

علت زنگ زدگی آهن چیست و چگونه زنگ زدگی آهن رو از بین ببریم ,  آهن به راحتی با رطوبت و اکسیژن واکنش نشان می دهد و زنگ می زند. البته رطوبت به تنهایی نمی تواند باعث زنگ زدگی شود. تماس آهن با آب نمک و محیط اسیدی نیز منجر به زنگ زدگی آهن می شود. عامل بعدی که باید به آن اشاره کرد دی اکسید کربن است.

چگونه زنگ زدگی آهن رو از بین ببریم

چگونه زنگ زدگی آهن رو از بین ببریم زنگ آهن یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکلات این فلز پرکاربرد است. این مشکل می تواند ساختار و سختی فلز و در نتیجه سازه را به خطر بیندازد. بنابراین پوشش آن بسیار مهم است. در این مقاله با اشاره به علت زنگ زدگی آهن، راهکارهایی برای رفع آن ارائه شده است.

راه حل برای از بین بردن زنگ آهن

راه حل برای از بین بردن زنگ آهن , آهن وقتی زنگ میزنه میشه اسمو گفت ضایعات آهن پس برای فروش ضایعات خود حتما با خریدار ضایعات تماس بگیرید ضایعات منظمی در کنار بزرگان ضایعات فروشی همچون ضایعات عبدی و آلپرت ضایعات حرف اول رو میزنه  و اما برخی از راه های حذف زنگ آهن عبارتند از:

سندبلاست
اسید شویی
شات بلاست
لیزر
واتر جت
الکترولیر

روش سند بلاست کردن

روش سند بلاست کردن یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش ها برای از بین بردن زنگ آهن از سطوح فلزی است. در واقع، تمیز کردن سطح آهن با کمک ساینده های طبیعی انجام می شود. این روش از فشار هوا بالا استفاده می کند.
این روش تمیز کردن آهن از زنگ زده، شن و ماسه یا سنگ زنی نامیده می شود. این کار به گونه ای انجام می شود که شن و ماسه بر روی سطح فلز تحت فشار بالا قرار می گیرد. گرد و غبار، چربی، روغن و برخی از آلاینده های آهن دیگر را می توان به این طریق حذف کرد. البته، امکان برداشتن سطوح فلزی وجود دارد.

روش شات بلاست نمودن آهن

روش شات بلاست نمودن آهن مشابه روش قبلی بود، یعنی معدن شن و ماسه. تفاوت این است که مواد مورد استفاده در این دو روش متفاوت هستند. در این روش به جای شن و ماسه از توپ های فلزی استفاده می شود. قدرت تمیز کردن در این روش بسیار بزرگتر است و زنگ در عمق بزرگتر استفاده می شود. برای سطوح کوچک بسیار مفید نیست. زیرا باعث آسیب به آن می شود.

روش واتر جت

روش واتر جت با این حال، آب به عنوان علت اصلی زنگ آهن محسوب می شود. اما همچنین برای حذف زنگ آهن استفاده می شود. به این ترتیب، آب به سطح مطلوب با یک نازل قوی با فشار چندگانه اسپری می شود. اساسا، آنها فشرده سازی انرژی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. جریان و فشار یک جت آب باید به درستی انتخاب شود تا عملکرد مورد نظر را به دست آورد. بی قید و شرط یکی از مزایای این روش است.

لیزر کردن سطح آهن

لیزر کردن سطح آهن برای از بین بردن زنگ، راه حل دیگری است که برای حل این مشکل استفاده می شود.به دلیل عملکرد سریع و کاربرد آن برای سنگین ترین زنگ ها و همچنین به دلیل شیمیایی نبودن مورد استقبال قرار می گیرد. به علاوه برای هر نوع سطحی قابل استفاده است.

روش اسیدشویی آهن

روش بعدی روش اسیدشویی آهن است. متداول ترین اسیدی که برای این منظور استفاده می شود اسید اگزالیک است که باید حجم کمی از آن را در مقدار زیادی آب حل کرد و بدنه آهنی زنگ زده را از چند دقیقه تا چند روز در آن قرار داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نظر برای “راه حل برای از بین بردن زنگ آهن”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *