قرص ضدکرونای فایزر خطر مرگ و میر و بستری شدن را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۱۴, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آبان ۱۴, ۱۴۰۰ , ,
قرص کرونای فایزر

 

شرکت فایزر روز جمعه اعلام کرد که قرص ضدکرونای آزمایشی این کمپانی، نرخ بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را نزدیک به 90 درصد کاهش می‌دهد.

در حال حاضر تمام درمان‌های کووید-۱۹ مورد استفاده در ایالات متحده نیاز به تزریق وریدی یا تزریقی دارند. قرص کرونای کمپانی رقیب، مرک پس از نشان دادن نتایج اولیه قوی در حال حاضر در سازمان غذا و دارو در حال بررسی است و روز پنجشنبه بریتانیا اولین کشوری بود که آن را تایید کرد.

فایزر اعلام کرده که از FDA و نهادهای بین‌المللی می‌خواهد تا در اسرع وقت مجوز قرص این کمپانی را صادر کنند. پس از درخواست فایزر، FDA می‌تواند در عرض چند هفته یا چند ماه تصمیم بگیرد.

محققان در سراسر جهان برای یافتن قرصی برای مقابله با کووید-19 که می‌تواند در خانه مصرف شود و علائم را کاهش، سرعت بهبودی را افزایش و بار سنگین بیمارستان‌ها و پزشکان را کاهش دهد، رقابت می‌کنند.

فایزر نتایج اولیه مطالعه خود را روی 775 بزرگسال در روز جمعه منتشر کرد. بیمارانی که داروی کرونای فایزر را همراه با یک داروی ضد ویروسی دیگر مصرف می‌کردند، در مقایسه با بیمارانی که از دارونما استفاده می‌کردند، پس از یک ماه، کاهش ۸۹ درصدی را در نرخ بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را تجربه کردند. کمتر از 1 درصد از بیمارانی که دارو مصرف می‌کردند نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند و هیچ کس فوت نکرد. در گروه مقایسه 7 درصد بستری و 7 مورد فوتی وجود داشت.

دکتر میکائیل دولستن، مدیر ارشد علمی ‌فایزر، در مصاحبه ای گفت: “ما امیدوار بودیم که نتیجه خارق العاده‌ای داشته باشیم، اما به ندرت دیده می‌شود که داروهای عالی با تقریباً 90٪ اثربخشی و 100٪ محافظت از مرگ تولید شوند.”

مطالعه قرص ضد کرونای فایزر

شرکت کنندگان در این مطالعه واکسینه نشده بودند، مبتلا به کووید-19 خفیف تا متوسط ​​بودند و به دلیل مشکلات سلامتی مانند چاقی، دیابت یا بیماری قلبی در معرض خطر بالای بستری شدن در بیمارستان بودند. درمان طی سه تا پنج روز پس از علائم اولیه شروع شد و به مدت پنج روز ادامه داشت.

مقامات ارشد بهداشتی ایالات متحده همچنان تاکید می‌کنند که حتی با وجود قرص ضدکرونای فایزر یا قرص های دیگر واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت در برابر این عفونت خواهد بود. اما با توجه به اینکه ده‌ها میلیون بزرگسال – و بسیاری دیگر در سطح جهانی – هنوز واکسینه نشده‌اند، درمان‌های مؤثر و آسان برای مهار موج‌های آینده عفونت حیاتی خواهد بود.

FDA در اواخر این ماه یک جلسه عمومی ‌برای بررسی قرص مرک، معروف به مولنوپیراویر، تشکیل می‌دهد. این شرکت در ماه سپتامبر گزارش داد که داروی مرک میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ را تا 50 درصد کاهش داده است. کارشناسان نسبت به مقایسه نتایج اولیه به دلیل تفاوت در مطالعات هشدار می‌دهند.

داروی فایزر بخشی از یک خانواده از داروهای ضد ویروسی شناخته شده به عنوان مهارکننده‌های پروتئاز است که چند دهه قدمت دارد و انقلابی در درمان HIV و هپاتیت C ایجاد کرد. این داروها یک آنزیم کلیدی را که ویروس‌ها برای تکثیر در بدن انسان به آن نیاز دارند، مهار می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *