ایلان ماسک باز هم ثروتمندترین مرد جهان شد!

توسطتحریریه خبرنامه

آبان ۴, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۴۰۰ ,
ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان

 

دیروز برای تسلا و مدیر عامل آن، ایلان ماسک، روز بسیار خوبی بود.

این خبر خوشایند که هرتز قصد دارد 100000 تسلا برای ناوگان اجاره‌ای خود بخرد، یک رالی تماشایی را آغاز کرد که ارزش بازار این شرکت و دارایی خالص مدیران ارشد آن را به رقم جدیدی رساند.

قیمت سهام تسلا در روز دوشنبه نزدیک به 13 درصد افزایش یافت و ارزش بازار این کمپانی خودروساز را برای اولین بار به بیش از 1 تریلیون دلار رساند. ماسک این روز را با 36.2 میلیارد دلار ثروتِ بیشتر و با بزرگ‌ترین افزایش یک روزه‌ای که شاخص میلیاردرهای بلومبرگ تا به حال به ثبت رسانده است، به پایان رساند.

مطلب مرتبط: ایلان ماسک در یک خانه کوچک ۳۵ متری زندگی می کند!

بلومبرگ در حال حاضر دارایی خالص ماسک را 288.6 میلیارد دلار تخمین می‌زند. ثروت او اکنون بر ارزش بازار 282 میلیارد دلاری تویوتا سایه افکنده است. او همچنین دارای ارزش به طور قابل توجهی بالاتر از رقبای تسلا مانند جنرال موتورز (83.9 میلیارد دلار) و فورد (62.8 میلیارد دلار) است.

ماسک تقریباً 20 درصد از تسلا را در اختیار خود دارد و این سهام محرک اصلی ثروت او است که سرمایه‌گذاری‌هایی مانند شرکت Boring و SpaceX را نیز تأمین می‌کند.

ماسک پیش‌تر جف بزوس، بنیانگذار آمازون را پشت سر گذاشته و در ماه ژانویه به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شده بود. آن‌ها از آن زمان تاکنون چند بار جای شان را عوض کرده‌اند. بلومبرگ تخمین می‌زند که ماسک در حال حاضر نزدیک به 100 میلیارد دلار برتری نسبت به جف بزوس دارد که دارایی او در زمان بسته شدن بازار 192.6 میلیارد دلار بود.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *