پیوند کلیه خوک به انسان توسط جراحان آمریکایی با موفقیت انجام شد

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۲۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۴۰۰ ,
پیوند کلیه خوک به انسان

 

نیویورک، 19 اکتبر (رویترز) – پیوند کلیه خوک به انسان با موفقیت انجام شد. برای اولین بار، کلیه یک خوک بدون تحریک سیستم ایمنی گیرنده به انسان پیوند زده شد، یک پیشرفت به طور بالقوه بزرگ که در نهایت می‌تواند به کاهش کمبود شدید اعضای بدن انسان برای پیوند کمک کند.

رویه ای که در مرکز پزشکی NYU Langone Health در شهر نیویورک انجام شد شامل استفاده از خوکی می‌شد که ژن های او تغییر کرده بود به طوری که بافت‌های آن دیگر حاوی مولکولی نبودند که می‌تواند باعث قبول نکردن فوری ارگان توسط شود.

محققان به رویترز گفتند که گیرنده یک بیمار مبتلا به مرگ مغزی با علائم اختلال عملکرد کلیه بود که خانواده او قبل از اینکه دستگاه‌ها از او جدا شوند، با انجام این آزمایش موافقت کردند.

به مدت سه روز، کلیه جدید به عروق خونی او متصل و در خارج از بدن او نگهداری شد. به این ترتیب محققان امکان دسترسی به کلیه را داشتند.

جراح عمل پیوند کلیه خوک به انسان

دکتر روبرت مونتگومری، جراح این پیوند عضو، و سرپرست این مطالعه گفت: نتایج آزمایش عملکرد کلیه پیوندی “بسیار طبیعی به نظر می‌رسید.”

بنا به گفته او، کلیه “میزان ادرار مورد انتظار ” را از یک کلیه پیوندی انسانی تولید کرد و هیچ مدرکی مبنی بر ردِ زود هنگام مشاهده نشد.

مطلب مرتبط: سم زدایی طبیعی کلیه ها با یک دمنوش بسیار ساده و موثر

مونتگومری گفت، سطح غیر طبیعی کراتینین در فرد گیرنده – شاخص عملکرد ضعیف کلیه – پس از انجام عمل پیوند کلیه خوک به انسان به حالت عادی بازگشت.

در ایالات متحده، در حال حاضر نزدیک به 107،000 نفر منتظر عمل پیوند عضو هستند، من جمله بیش از 90،000 نفری که در انتظار دریافت کلیه هستند. زمان انتظار برای یک کلیه به طور متوسط ​​سه تا پنج سال است.

محققان ده‌ها سال روی امکان استفاده از ارگان‌های حیوانی برای پیوند کار کرده اند، اما در مورد چگونگی پیشگیری از رد فوری بدن انسان دچار مشکل شده اند.

تغییر ژنتیکی خوک

گروه مونتگومری این نظریه را مطرح کردند که تغییر ژنتیکی خوک و حذف کربوهیدراتی که باعث رد عضو می‌شود – یک مولکول قند یا گلیکان به نام آلفا گال – از این مشکل جلوگیری می‌کند.

 

این خوک که تغییر ژنتیکی داده، گال‌سیف نامیده می‌شود و توسط شرکت یونایتد تراپوتیکس توسعه یافته است.

مونتگومری، که خود پیوند قلب داشته است، گفت: آزمایش پیوند کلیه NYU احتمالاً در یکی دو سال آینده، راه را برای آزمایش در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه، هموار می‌کند.

مطلب مرتبط: ۹ عادت ناسالم که به کلیه ها آسیب وارد می کند

وی افزود: آزمایش فعلی شامل یک پیوند تنها بود و کلیه تنها سه روز در جای خود باقی ماند، بنابراین هر آزمایشی که بعدها انجام شود احتمالاً موانع جدیدی را کشف می‌کند که باید بر آنها غلبه کرد. شرکت کنندگان احتمالاً بیمارانی هستند که شانس کمی ‌برای دریافت کلیه انسانی دارند.

“برای بسیاری از آن افراد، میزان مرگ و میر به اندازه برخی از سرطان‌ها بالاست و ما در مورد استفاده از داروهای جدید و انجام آزمایشات جدید (در بیماران سرطانی) زیاد فکر نمی‌کنیم، زمانی که ممکن است این داروها یا آزمایشات چند ماه به آنها زندگی بدهد.”

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *