ویلیام شاتنر، 90 ساله، پیرترین فردی که به فضا خواهد رفت!

توسطتحریریه خبرنامه

مهر ۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

کاپیتان کرک واقعاً در 90 سالگی به فضا می‌رود. بر اساس گزارش TMZ، ویلیام شاتنر قرار است ماه آینده سوار بر موشک جف بزوس، نیو شپرد بلو اوریجین، عنوان پیرترین فردی که به فضا پرواز کرده است را به خو د اختصاص دهد. این پرواز 15 دقیقه ای و حواشی آن به عنوان یک برنامه مستند فیلمبرداری خواهد شد.

معلوم نیست چه کسانی دیگر در این مأموریت حضور خواهند داشت و معلوم نیست چقدر هزینه برای این سفر لازم است (آخرین صندلی آخرین پرواز این موشک با قیمت بیش از 20 میلیون دالر در حراج به فروش رسید). در واقع این موشک قبلاً در ماه جولای با چهار مسافر، از جمله بزوس و برادرش به فضا پرتاب شد.

مطلب مرتبط: پسر ۱۸ ساله، جوان ترین فردی که تا کنون به فضا سفر کرده است

شاتنر از تمایل خود برای پرواز به فضا خجالتی نداشته است. در ماه می سال گذشته، او یک تصویر ساختگی از خودش را با لباس فضانوردی توییت کرد و ناسا را ​​تشویق کرد تا او را به فضا بفرستد.   او نوشته بود: «راستی ناسا، این لباس خیلی به من می‌آید!»

به نظر می‌رسد او بعداً در همان سال در طول یک پنل مجازی کامیگ-کان که بر برنامه آرتمیس ناسا متمرکز بود، به سفرهای خارج از جهان خود در آینده اشاره کرد. بنا بر گزارش اسپیس دات‌کام، او گفت: “این احتمال وجود دارد که من برای لحظه کوتاهی به فضا بروم و دوباره پایین بیایم.” وی اظهار داشت که با توجه به پرواز چلنجر 1986 که منجر به کشته شدن هفت فضانورد شد، نگرانی‌هایی دارد.

در حالی که ممکن است بدن شاتنر برای اولین بار به فضا پرواز کند، نام او قبلاً این تجربه را کسب کرده است. مریخ نورد ناسا به نام این‌سایت، قبل از پرتاب در سال 2018، منقش به دو میکروچیپ با 2.4 میلیون نام بود که یکی از آنها شاتنر بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *