جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

ربات اجتماعی سوفیا برای کمک به مقابله با همه گیری به تولید انبوه می‌رسد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سال 2016 که ربات شروع به کار کرد، بی نظیر به نظر می‌رسید. او ظاهر و رفتار بسیار قابل توجهی به عنوان یک ربات داشت و توانایی او در برقراری ارتباط با مردم بر خلاف چیزی بود که تا آن زمان در ربات‌ها مشاهده شده بود.

از آن زمان، سوفیا با مخاطبان سراسر جهان (به چندین زبان) صحبت کرده است و با او در تعداد بی شماری برنامه تلویزیونی مصاحبه شده است.

امروزه، او مسلماً مشهورترین ربات جهان است، اما قرار نیست برای مدت طولانی منحصر به فرد باشد. سازنده او، Hanson Robotics، اعلام کرده است که قصد دارد امسال تولید انبوه ربات سوفیا را آغاز کند تا بتواند به جهان در مقابله با همه گیری کمک کند. روبات‌ها معمولاً برای یک منظور خاصی طراحی می‌شوند – برخی آشپزی یا تمیزکاری می‌کنند و برخی دیگر عمل جراحی مغز انجام می‌دهند. اما سوفیا به عنوان یک ربات اجتماعی شناخته می‌شود، به این معنی که او به طور خاص برای تعامل با انسان طراحی شده است.

روبات‌های اجتماعی کاربردهای بالقوه زیادی دارند، از جمله برخی که قبلاً در دنیای واقعی می‌بینیم.

یک روبات اجتماعی به نام Milo به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک می‌کند تا احساسات خود را تشخیص داده و ابراز کنند و کودکان مبتلا به سرطان در تعامل با یک اردک رباتیک (توسعه یافته توسط Aflac) احساس راحتی می‌کنند.

یک ربات اجتماعی دیگر که شبیه یک حیوان طراحی شده است – پارو که به شکل فک است – در حال ارائه همراهی به سالمندان مبتلا به زوال عقل است. در همین حال، ربات اجتماعی نیمه انسان نما به نام Pepper، در بانک‌ها، ادارات و رستوران‌ها به مشتریان خوشامدگویی و به آنها کمک می‌کند.

در حالی که روبات‌های اجتماعی پیش از سال 2020 در حال پدیدار شدن بودند، به نظر می‌رسد که همه گیری سرعت پذیرش آنها را افزایش می‌دهد، زیرا جهان به دنبال راه‌هایی برای اجتماعی ماندن در عصر فاصله گیری اجتماعی است.

به عنوان مثال، هیوندای به تازگی اعلام کرد که قصد دارد یک روبات اجتماعی را در نمایشگاه خود مستقر کند که بتواند به جای کارکنان به مشتریان کمک کند (این ربات همچنین می‌فهمد که بازدیدکنندگان از ماسک استفاده نمی‌کنند و از آنها می‌خواهد که ماسک بزنند).

 

برخی گروه‌های پرخطر، مانند ساکنان خانه‌های سالمندان، نیز مایلند از روبات‌های اجتماعی برای مقابله با تنهایی در طول همه گیری استفاده کنند.

کیت دارلینگ، کارشناس اخلاق ربات در MIT، به Wired گفت: “از آنجایی که ما در حال حاضر نمی‌توانیم تعامل انسانی داشته باشیم، ربات مطمئناً خیلی بهتر از هیچ است. ”

با توجه به شرایط کنونی، Hanson Robotics فکر می‌کند که اکنون زمان مناسبی است تا ربات سوفیا را در اختیار توده‌ها قرار دهد.

دیوید ‌هانسون، مدیرعامل، به رویترز گفت: “جهان کووید-۱۹ نیاز به اتوماسیون بیشتر برای حفظ امنیت مردم دارد.”

ربات سوفیا می‌گوید: “روبات‌های اجتماعی مانند من می‌توانند از بیماران یا افراد مسن مراقبت کنند. من می‌توانم در برقراری ارتباط و درمان، حتی در شرایط سخت، کمک کنم.”

برنامه ‌هانسون این است که تولید انبوه سوفیا و سه روبات دیگر را آغاز کرده و سپس هزاران ربات را تا پایان سال ۲۰۲۱ به فروش برساند.

هنوز گفته نشده که کدام ربات به غیر از سوفیا به خط مونتاژ هدایت می‌شود و هزینه هر یک از ربات‌ها چقدر است – اما تصور اینکه مشهورترین ربات اجتماعی در جهان ارزان باشد، حتی اگر منحصر به فرد نباشد، دشوار است!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان