به گفته متخصصین تغذیه برای بهبود سریع سلامتی قلب، این ماده غذایی فوق العاده است

توسطتحریریه خبرنامه

شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

بیماری های قلبی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در بسیاری از کشورهای جهان هستند. در حالی که ژنتیک می تواند برخی افراد را مستعد ابتلا به مشکلات قلبی عروقی کند، انتخاب سبک زندگی نیز نقش مهمی در بروز یا عدم بروز بیماری های قلبی و مرگ و میر ناشی از آنها دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که استرس را محدود کنید، ورزش کافی انجام دهید و مطمئن شوید که از غذاهایی که می توانند در بروز بیماری قلبی نقش داشته باشند، مانند میان‌وعده های سرخ شده و غذاهای پر از قند، تا حد امکان دوری کنید. در واقع بکوشید سلامت قلب را تا جایی که می‌توانید بهبود بدهید و مد نظر داشته باشید.

با این وجود، وقتی صحبت از سالم نگه داشتن قلب می شود، فقط غذاهایی که نمی خورید اهمیت ندارند. طبق گفته متخصصان تغذیه، داشتن غذاهای مناسب در بشقاب‌تان به همان اندازه برای حفظ سلامت قلب و عروق در طول زمان اهمیت دارد.

مطلب مرتبط: با این چک لیست ساده در تمام طول سال از سلامت قلب تان مراقبت کنید

اگر می خواهید سلامت قلب خود را با عجله بهبود بدهید، سوزان گرلی، متخصص تغذیه، توصیه می کند که انواع لوبیا را در برنامه غذایی معمول خودتان قرار بدهید.

گرلی اینطور توضیح می دهد: “لوبیا یک غذای بسیار سیرکننده، پر از فیبر و ریز مغذی‌ها و غنی از آنتی اکسیدان است که نقش مهمی در یک رژیم غذایی مفید برای سلامت قلب و برنامه غذایی مدیترانه ای، چه برای گوشتخواران و چه افراد غیر گوشتخوار، ایفا می کند.”

اما او در میان انواع لوبیا کدام یک را بیش از بقیه توصیه می‌کند؟ لوبیای سیاه و لوبیای سویا.

گرلی توضیح می دهد: “لوبیای سیاه دارای مقادیر بالایی از مواد مغذی گیاهی به نام فلاونوئید است که دارای توان آنتی اکسیدانی هستند. آنها همچنین حاوی مقادیر کمی چربی” خوب ” امگا 3 هستند. این دسته از لوبیاها به دلیل نقش خود در مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و همچنین کنترل وزن و دیابت مورد تحسین قرار گرفته اند.”

مطلب مرتبط: ۸ نشانه پنهانی که بدن تان دچار کمبود اسیدهای چرب است

ادامامه (نوعی لوبیای سویای نارس پخته شده در غلاف) نیز سرشار از فیبر، پروتئین، چربی های خوب، ویتامین K و ایزوفلاون است. ایزوفلاون ها دارای اثر ضد التهابی در بدن هستند و ممکن است در برابر بیماری های قلبی (و سایر بیماری های مزمن) از شما محافظت کنند. ثابت شده است که آنها با کاهش کلسترول LDL یا “بد” به بهبود سطح کلسترول کمک می کنند. ”

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

در حقیقت، بر اساس مطالعه منتشر شده در  JAMA Internal Medicine، افرادی که چهار بار یا بیشتر در هفته لوبیا می‌خورند، 22 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و 11 درصد کمتر در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارند در مقایسه با کسانی که یک بار در هفته یا حتی کمتر لوبیا مصرف می‌کنند. بنابراین، اگر به دنبال یک غذای سیر کننده و بدون گوشت هستید که برای سلامت قلب و عروق شما نیز مفید باشد، سعی کنید مقداری لوبیا را به غذای گیاهی مورد علاقه خود اضافه کنید یا یک سالاد حاوی لوبیای سیاه با مقداری روغن زیتون مفید برای قلب تهیه کنید و به بهبود سریع سلامت قلب‌تان کمک شایانی کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *