جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

این عادت ۵ دقیقه ای زندگی تان را تغییر می دهد

خواندن 4 دقیقه
3
(2)

در دنیای امروز، دور شدن از کارها و وظایفی که واقعاً برای شما اهمیت دارد، بسیار آسان است. ما هر روز، توسط عوامل حواس پرتی بمباران می شویم. اگر بتوانید این حواس پرتی ها را به حداقل برسانید و زمان خود را بر آنچه برای‌تان مهم است متمرکز کنید، کل زندگی شما تغییر خواهد کرد. وقتی صحبت از بهره وری مناسب از زمان و تمرکز بر آنچه واقعاً برای‌تان اهمیت دارد، می شود، یک عادت 5 دقیقه ای وجود دارد که می تواند تأثیر مهمی بر زندگی شما بگذارد. با ما در این نوشتار همراه باشید تا این عادت بسیار موثر را بیاموزید و در صورت تمایل آن را در زندگی‌تان نهادینه کنید. به این ترتیب خیلی زود متوجه تغییرات شگرفی در زندگی‌تان خواهید شد.

با صرف 5 دقیقه وقت برای نوشتن برنامه روز بعد می‌توانید در مسیر رسیدن به اهداف خود قرار بگیرید، زمان هدر رفته برای فعالیت‌های بی اهمیت را کاهش دهید و اطمینان بیابید که روزهای خود را صرف انجام کارهایی می‌کنید که بیشترین اهمیت را برای شما دارد.

در اینجا نکاتی برای به حداکثر رساندن قدرت نوشتن برنامه روز بعدتان آورده شده است:

۱. حتما زمانی را برای انجام کاری که دوست دارید اختصاص دهید

هر روز زمانی را برای انجام کاری که دوست دارید اختصاص بدهید. وقتی برای انجام مرتب کارهایی که حال تان را خوب می‌کند وقت بگذارید، زندگی خودتان و افراد پیرامون‌تان نیز تغییر خواهد کرد.

۲. مطمئن شوید که اولویت های اصلی زندگی‌تان را رعایت می کنید

نوشتن برنامه‌تان می تواند به شما کمک کند تا بر آنچه واقعاً در زندگی‌تان اهمیت دارد تمرکز کنید. وقتی برنامه خود را یادداشت می کنید، مطمئن شوید که بخش اصلی زمان‌تان را صرف اولویت های اصلی خود می کنید. اگر با گذشت زمان متوجه شدید که از موضوعات مهم زندگی‌تان غافل شده اید و برنامه‌‌تان پر است از کارهای بی‌اهمیت، زمان آن رسیده که دوباره همه چیز را ارزیابی کنید. اگر به طور مداوم برنامه خود را یادداشت کردید، اگر متوجه شدید که اولویت های اصلی خود را رعایت نمی کنید، کمی زمان بگذارید و در مورد اولویت های خود صادق باشید و برنامه‌های‌تان را طوری ترتیب بدهید  که اولویت‌های و بخش‌های پراهمیت زندگی‌تان به درستی صروت عمل به خود بگیرند.

۳. کارهای مشابه را با هم گروه بندی کنید

هنگامی که برنامه روزانه‌تان را یادداشت می کنید، کارهایی را که شبیه به هم هستند یا انجام آنها در یک مکان صورت می‌گیرد را در یک گروه قرار بدهید. این روند می تواند به شما در کاهش زمان گذر از یک فعالیت به فعالیت دیگر کمک کند و در نتیجه بهره وری‌تان را افزایش دهد. به وظایف روزانه خود فکر کنید و آنها را به گونه ای گروه بندی کنید که سرعت عمل تان بالا برود.

۴. عادت ۵ دقیقه ای؛ برای خود مهلت تعیین کنید

تعیین مهلت بسیار کمک‌کننده است، زیرا سبب می‌شود که تلاش‌تان را به میزان قابل توجهی افزایش بدهید. وقتی برنامه خود را یادداشت می کنید، برای کارهای خود محدودیت زمانی قائل شوید. وقتی احساس می کنید که کار خاصی باید در مدت زمان مشخصی انجام شود، دیگر تعلل نخواهید داشت.

۵. در برنامه روزانه‌تان یک گام کوچک به سوی یک هدف بزرگ هم  قرار دهید

به منظور پیشرفت منظم در جهت اهداف بزرگ خود، متعهد شوید که هر روز یک اقدام کوچک انجام دهید. هر روز، گامی را که قرار است فردای آن روز بردارید، بنویسید تا خود را به رویاهایتان نزدیک کنید.

کلام پایانی

ما امیدواریم این استراتژی‌‌های مدیریت زمان برای شما مفید واقع شوند. نوشتن برنامه روزانه یک کار بسیار ساده است، اما می تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. به این ترتیب زندگی رضایت بخشی تری نیز خواهید داشت. وقتی عادت به نوشتن برنامه‌تان را در زندگی‌تان نهادینه کنید، به مرور از تغییرات پیش آمده لذت خواهید برد و آرامش بیشتری را نیز تجربه خواهید کرد. نوشتن برنامه یک ترفند بسیار ساده و در عین حال فوق العاده مفید است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان