جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه ناامنی‌ها در سرپل؛ از تهدیدهای بالا تا کشته شدن ۳۴ شورشی طالبان1÷

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت دفاع ملی با نشر یک خبرنامه گفته است که در اثر حملات هوایی در مرکز ولایت سرپل، 34 طالب به شمول یک فرمانده کلیدی شان کشته و 14 تن آنان زخمی شده اند.

در این اعلامیه آمده است که در نتیجه این حملات، یک مخفی‌گاه، مقداری سلاح و مهمات طالبان تخریب شده است.

در همین حال، یک منبع محلی در مرکز ولایت سرپل که نمی‌خواهد هویتش افشا شود، به خبرنامه می‌گوید که در اثر حملات طالبان بر مناطق توغنی و آسیا آباد از مربوطات مرکز این ولایت نیز تلفاتی به نیروهای دولتی و خیزش مردمی وارد شده است.

از سوی هم، صادق رضایی خبرنگار در شمال کشور و فعال مدنی در ولایت سرپل می‌گوید که بعد از سقوط ولسوالی‌های سوزمه قلعه، گسفندی، صیاد و سانچارک ولایت سرپل به دست طالبان و با ورود این گروه به بعضی از مناطق مرکز این ولایت، تهدیدهای امنیتی در شهر سرپل بالا است.

ازهفت ولسوالی ولایت سرپل، تنها دو ولسوالی به شمول مرکز این ولایت به دست دولت قرار دارند. به گفته‌ی صادق رضایی، ولسوالی بلخاب و شهر سرپل که در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارند نیز با تهدیدهای های بلند امنیتی مواجه اند. این فعال مدنی می‌گوید که اگر دولت مرکزی به ولایت سرپل توجه نکند، به زودی مرکز ولایت سرپل به دست طالبان خواهد افتاد.

در همین حال یک منبع به خبرنامه می‌گوید که صبح امروز در اثر حملات هوایی بالای یک قرارگاه طالبان درمسیر ولسوالی‌های چمتال و دهدادی ولایت بلخ، 14 طالب به شمول چهار عضو قطعه لیزری شان کشته شده اند.

این منبع که نمی‌خواهد هویتش افشا شود می‌گوید که در این حمله مقداری سلاح و مهمات طالبان نیز تخریب شده است. این منبع از دفع حملات امشب طالبان بر پوسته های نیروهای امنیتی در مناطق دالان، شیرباغ و تندورک ولسوالی چهارکنت نیز خبر می‌هد.

وزارت دفاع ملی نیز با نشر یک خبرنامه خبر کشته شدن 14 طالب را تایید می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان