جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

از هرات تا بدخشان؛ وضعیت امنیتی چگونه است؟

خواندن 2 دقیقه
1
(1)

کابل: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با پشتیبانی هوایی روز گذشته (11 اسد) عملیات پاکسازی را در ولسوالی نجراب انجام داد که در نتیجه آن 18 طالب کشته و والسوال نام نهاد این گروه برای این ولسوالی زخمی شد. در این عملیات علاوه بر پاکسازی منطقه از وجود طالبان، مقدار زیادی مهمات و سلاح های آنها نیز منهدم شده است.

همچنین، وزارت دفاع  ملی در بیانیه‌ای اعلام کرده که روز دوشنبه، نیروهای امنیتی افغان، کماندوها و نیروهای مردمی با پشتیبانی هوایی طالبان را در شهر هرات، مرکز این ولایت هدف قرار دادند. در نتیجه 41 طالب کشته، 32 نفر دیگر زخمی و تعدادی از سلاح ها و مهمات آنها منهدم شده است. از سویی، مناطق پل پشتون، پل مالان، آسیا کلوخی ، پل رواشان و حواده از وجود این گروه پاکسازی شد.

در عین حال، راس ویلسون، شارژدافیر سفارت امریکا با محمد اسماعیل خان گفتگو کرده و از تلاش ها او و نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، برای دفاع از هرات و مردم آن در برابر حملات طالبان ابراز حمایت کرده است.

در همین حال، عباس توکلی، فرمانده قول اردوی 217 اردوی پامیر، بعد از ظهر دوشنبه به همراه تعدادی از کماندوها وارد فیض آباد شد و از نیروهای دفاعی و امنیتی در ولایت بدخشان بازدید کرد. توکلی با نیروهای امنیتی واقع در فیض آباد صحبت کرد، از تلاش های آن ها در تأمین جان و مال مردم تقدیر نمود، وضعیت امنیتی این ولایت را ارزیابی کرده با مقامات ارشد امنیتی ولایت دیدار کرده است. همچنان او دستورالعمل های جدی برای بهبود وضعیت امنیتی صادر کرده است.

از سوی دیگر  قول اردوی 209 شاهین گفته که: “طالبان روز دوشنبه از دو جهت به کمربندهای امنیتی شبرغان حمله کردند. اما با مقاومت و واکنش سریع نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی همراه با پشتیبانی هوایی، این حملات دفع شد.” به نقل از این فرماندهی در جریان ضد حمله، دو حمله هوایی به تجمع طالبان در منطقه حسن تابین سرپل در مسیر شاهراه جوزجان و جنوب شهر شبرغان انجام شده، 57 طالب از جمله سه فرمانده اصلی این گروه کشته، 18 نفر دیگر زخمی و یک رنجر فورد، 35 موتورسایکل، و مقدار زیادی سلاح و مهمات آنان منهدم شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان