سفارت های آمریکا و بریتانیا: شهروندان هزاره هدف قتل‌های هدفمند گروه داعش و طالبان قرار داشته‌اند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۲, ۱۴۰۲

 

دو سفارت امریکا و بریتانیا می‌خواهند درباره کشتار بیش از ۴۰ غیرنظامی در ولسوالی مالستان غزنی توسط طالبان تحقیق صورت گیرد.

در اعلامیه‌‌ای که از سوی این دو سفارت منتشر شده آمده که رهبران طالبان باید در برابر جنایاتی که جنگ‌جویان این گروه انجام می‌دهند، مسئول قرار داده شوند.

سفارت های ایالات متحده آمریکا و بریتانیا در کابل گفته‌اند در صورتی که کشتار بیش از ۴۰ غیرنظامی در مالستان غزنی تایید شود، مصداق جنایت جنگی به حساب می‌رود.

این دو سفارت افزوده اند که شهروندان هزاره همواره هدف کشتار هدف‌مند طالبان و گروه داعش بوده‌اند.

در اعلامیه که امروز سه‌شنبه (12 اسد) از سوی این دو سفارت منتشر شده، آمده که “شهروندان هزاره همواره هدف قتل‌های هدفمند گروه داعش و طالبان قرار داشته‌اند. ما در مورد قتل بیش از ۴۰ غیرنظامی در ولسوالی مالستان ولایت غزنی خبر شنیدیم. در صورتی‌که این رویداد تایید شود، از جمله جرایم جنگی محسوب شده می‌تواند.”

سفارت های امریکا و بریتانیا علاوه بر این که خواستار برقراری آتش بس فوری شده‌اند، تاکید کرده‌اند که موارد نقض حقوق بشر باید بررسی شود.

این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که طالبان در 19 سرطان به ولسوالی مالستان غزنی حمله کرده و به گفته باشندگان محلی این ولسوالی 43 نفر که اکثر آن ها غیرنظامی بوده‌اند را کشته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *