جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۳ شورشی طالب در ارتباط با انتقال قطعات تانک های زرهی دستگیر شده اند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

کابل: مسئولان اداره امنیت ملی قندز (NDS) گفتند که سه عضو طالبان در رابطه با انتقال قطعات تانک‌های زرهی امنیتی که در جنگ‌های اخیر به دست این گروه افتاده بود و قصد انتقال آن را تحت عنوان “ضایعات آهن” به پاکستان داشتند، دستگیر شده‌اند.

به گفته آنها، این مهمات که شامل حدود 12 تانک زرهی است، توسط طالبان از منطقه امام صاحب بارگیری و با یک موتر کاماز پاکستانی حمل می‌شد، در شهر قندوز شناسایی شد.

در همین حال، پلیس مبارزه با مواد مخدر در ولایت پکتیا یک محموله اسلحه را کشف و ضبط کرد. در رابطه با این پرونده دو قاچاقچی اسلحه دستگیر شده و 200 هزار روپیه پاکستانی نیز به جرم فروش اسلحه و مهمات از آنها کشف و ضبط شده است.

همچنین، عصر روز سه شنبه، رئیس جمهور محمد اشرف غنی با جاسپر ویک، نماینده ویژه آلمان در افغانستان و پاکستان، در کاخ ریاست جمهوری دیدار کرد. در این دیدار، هر دو طرف در مورد روابط افغانستان با جامعه جهانی در فصل جدید همکاری، برنامه امنیتی، خشونت مداوم توسط طالبان و گسترش روابط بین دو کشور گفتگو کردند.

عبدالله عبدالله،‌ رئیس شورای عالی مصالحه ملی (HCNR) نیز با فیصل الباقمی، سفیر عربستان سعودی دیدار کرد و خاطرنشان شد که افغانستان و عربستان سعودی یک رابطه خوب و طولانی مدت دارند که بر پایه بسیاری از اشتراکات مذهبی‌ و فرهنگی استوار است. آنها در ادامه تأکید کردند که ادامه جنگ در افغانستان مشروع نیست.

سفیر عربستان با اشاره به روابط طولانی مدت دو کشور گفت که عربستان خواهان خاتمه جنگ و برقراری صلح و ثبات در افغانستان است و از طالبان خواست روابط خود را با گروه‌های تروریستی قطع کرده و به گفتگوهای صلح بازگردند.

عبدالله همچنین با دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و با اشاره به انتشار گزارش مأموریت سازمان ملل در مورد افزایش تلفات غیرنظامیان در شش ماه اول سال جاری، که مردم را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، گفت که این گزارش یادآوری می‌کند که متأسفانه عواقب جنگ همیشه همین است. وی در ادامه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ‌افغانستان برای پایان دادن به جنگ و خونریزی و دستیابی به صلح تلاش کرده است، اما طالبان باید بدانند که ادامه جنگ فقط بر رنج مردم افغانستان می‌افزاید.

لاینز گفت که افزایش تلفات غیرنظامیان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. وی تأكید كرد كه طرفین درگیری باید بپذیرند كه تشدید و ادامه جنگ راه حل نیست. وی همچنین مجددا بر تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به توافق سیاسی در افغانستان تأکید کرد.

در خبرهای دیگر، ترکیه و آذربایجان در حال بحث در مورد مسئله تأمین امنیت در کابل هستند. رسانه‌های محلی گزارش دادند، این همان چیزی است که رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه مصطفی سنتوپ در اولین نشست سه جانبه سخنرانانِ پارلمان‌های آذربایجان، پاکستان و ترکیه گفت. وی افزود: “من می‌خواهم طالبان از اجرای اهداف خود خودداری کنند تا اوضاع در افغانستان مساعد شود.”

آنکارا پس از خروج نیروهای آمریکایی و ناتو، داوطلب بر عهده گرفتن تصدی مدیریت میدان هوایی کابل شده است. ترکیه برای این امر درخواست کمک مالی و مادی کرده است. گفتگوها بین ایالات متحده و ترکیه در مورد این موضوع ادامه دارد. از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آماده است تا در سفر خود به هند با وزیر امور خارجه این کشور در مورد وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی در افغانستان با افزایش خصومت طالبان در تلاش برای به دست گرفتن کنترل مناطق جدید در این کشور، گفتگو کند.

این در حالی است که اعضای برتر کمیته تخصیص بودجه آمریکا، روز سه شنبه برای تأمین بودجه چند مورد مهم به یک معامله تقریباً 2 میلیارد دالری رسیده‌اند. علاوه بر تامین بودجه اضطراری برای پلیس کاپیتول، همچنین پیش بینی می‌شود 521 میلیون دالر برای گارد ملی پرداخت شود، بودجه ای برای بهبود امنیت کاپیتول تأمین شود و صدور غیرمرتبط ویزا برای افغان‌هایی که به تلاش نظامی ‌ایالات متحده کمک کردند نیز شامل شود.

این قرارداد شامل بیش از یک میلیارد دالر برای پنتاگون خواهد بود به این ترتیب که مبلغی برای گارد ملی و تقریباً 500 میلیون دالر برای برنامه ویزای مهاجرتی ویژه افغانستان تعیین شده است. وزارت امور خارجه 600 میلیون دالر اضافی برای این برنامه و وزارت بهداشت و خدمات انسانی اسکان پناهندگان 25 میلیون دالر دریافت می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان