جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

حملات هوایی ایالات متحده علیه طالبان افزایش می‌یابد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کابل: پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که در تلاش برای تقویت نیروهای حکومت افغانستان که با حملات پراکنده مبارزه می‌کنند، حملات هوایی خود را علیه طالبان در افغانستان افزایش داده است.

سخنگوی وزارت دفاع، جان کوینلان در یک تبادل ایمیلی با خبرگذاری آنادولو تأیید کرد که “طی چند روز گذشته تعداد زیادی حمله از طریق پلت‌فرم‌های حمله سرنشین‌دار و بدون سرنشین رخ داده است.”

همچنین، جنرال فرانک مک‌کنزی فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده، هنگام بازدید از کابل در تاریخ 25 جولای، در مورد کمک مستمر ارتش ایالات متحده به حکومت جمهوری اسلامی ‌افغانستان و نیروهای امنیتی کشور یک به روز رسانی را ارائه داد. مک کنزی گفت: “ایالات متحده طی چند روز گذشته حملات هوایی خود را در حمایت از نیروهای افغان افزایش داده است و ما آماده هستیم که در صورت ادامه حملات طالبان به این افزایش حمایت در هفته‌های آتی ادامه دهیم. من به این دولت اطمینان دادم که ما در حال انجام حملات هوایی در دفاع از نیروهای امنیت ملی افغانستان هستیم، پشتیبانی تدارکاتی را هم در کابل و هم از راه دور تامین می‌کنیم، و در تامین بودجه برای آنها، اشتراک اطلاعات و مشاوره و کمک به مشاوره‌های امنیتی در سطح استراتژیک به حمایت خود ادامه خواهیم داد. “

انتظار می‌رود که خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به دستور رئیس جمهور جو بایدن تا پایان ماه آگست تکمیل شود و به طولانی‌ترین جنگ ایالات متحده که ۲۰ سال به طول انجامیده پایان دهد. از زمان اعلام خروج همه نیروهای آمریکایی و ناتو در تابستان امسال، خشونت در افغانستان افزایش یافته است.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا معادل تقریباً 984 C-17 مواد از افغانستان را بازگردانده و تقریباً 17074 قطعه تجهیزات را به آژانس دفاع لجستیک تحویل داده است..

مطابق با برآورد فرماندهی مرکزی ایالات متحده بیش از 95٪ از کل روند خروج را تکمیل شده‌است. همچنین، ایالات متحده هفت پایگاه را به طور رسمی ‌به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است.

از سوی دیگر، دیوید پترائوس، رئیس پیشین سیا هشدار داد که تصمیم دولت رئیس جمهور جو بایدن برای خروج نیروها از افغانستان ممکن است، با توجه به شرایط فعلی، افغانستان را به یک جنگ داخلی بکشاند.

پترائوس در یک کنفرانس آنلاین که توسط موسسه خاورمیانه ترتیب داده شده بود، گفت: “ما مأموریتی را که در وهله اول ما را به افغانستان رسانده بود انجام دادیم و همین ماموریت بود که پس از آن ما را در آنجا نگه داشت.” وی افزود آنجا پناهگاهی بود که القاعده در آن حملات 11 سپتامبر را برنامه ریزی کرد و آموزش اولیه مهاجمان را انجام داد. “

طی این نشست، پترائوس گفت كه چندین سال پیش “تعهد پایدار” نیروهای آمریكایی در افغانستان وجود داشت، و حضور آمریكا در افغانستان بستری را برای تلاش‌های منطقه‌ای ضد تروریسم، مانند عملیات در پاكستان فراهم کرد. پترائوس با در نظر گرفتن بیست سال گذشته، از ضعف حاکمیت، فساد گسترده و از هم گسیختگی سیاسی را از چالش‌های پیش آمده خواند و اذعان داشت که ناهماهنگی سیاست‌های ایالات متحده نیز یک مشکل است.

پترائوس گفت: “در میدان جنگ گام‌های اشتباهی رخ داد، مطمئناً موارد بی شماری از حکمرانی نامناسب از سطح محلی تا سطح ملی وجود داشت، و  فساد دائمی مسئله مهمی‌ طی سال‌ها بود.” وی افزود: “اختلاف سیاسی بسیار ناامیدکننده بوده است.” پترائوس همچنین از پناهگاه‌هایی که طالبان در پاکستان دارند به عنوان یک عامل مهم نام برد و گفت: ” دلیلی وجود دارد که رهبری طالبان شورای کویته نامیده می‌شود، زیرا در خارج از کویته، مرکز ایالت بلوچستان در پاکستان واقع شده است. یک دلیل وجود دارد که باز هم شورای پیشاور و همچنین شبکه حقانی وجود دارد. “

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان