جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

هلیکوپتر ارتش در هلمند فرود اضطراری داشته است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کابل: قول اردوی 215 میوند مستقر در هلمند اعلام کرد که یک هلی کوپتر قوای هوایی در ولسوالی نادعلی این ولایت فرود اضطراری انجام داده است. در بیانیه این قول اردو آمده است: “در نتیجه این فرود اضطراری، خدمه پرواز صدمه‌ای ندیدند و توسط هوانیروهای دیگر از منطقه خارج شدند.”

بر اساس این بیانیه، در پایان عملیات نیروهای دفاعی و امنیتی در ولسوالی نادعلی، هلی کوپتر به دلیل مشکل فنی مجبور به فرود اضطراری شد. این عملیات دوشنبه شام آغاز شد. این هلیکوپتر که نوع M17 بود، پس از فرود اضطراری توسط قوای هوایی در منطقه عملیاتی منهدم شد.

قول اردوی 215 میوند همچنین اعلام کرد که بر اساس ارقام اولیه، در این عملیات حدود 30 طالب کشته و زخمی ‌شده اند.

به گزارش رویترز، این در حالی است که اداره هواپیمایی فدرال آمریكا (FAA) محدودیت‌های جدیدی را وضع كرده است كه مطابق با آنها پروازهای غیرنظامیان آمریكا پایین‌تر از ۸ کیلومتر روی بیشتر مناطق افغانستان ممنوع است.

این آژانس روز دوشنبه گفت:  ” FAA  محدودیت‌های پرواز در افغانستان را برای خطوط هوایی ایالات متحده و سایر اپراتورهای آمریکایی که دارای گواهینامه خلبانی آمریکایی هستند، اعمال کرده است. پروازهای پایین تراز ارتفاع ۸ کیلومتر در منطقه اطلاعات پرواز کابل، که به طور عمده کشور افغانستان را پوشش می‌دهد، ممنوع است مگر به سمت یا از داخل فرودگاه بین المللی حامد کرزی. ” FAA همچنین اعلام کرد که این محدودیت‌ها در پروازهای ارتش آمریکا اعمال نمی‌شود. در یک نسخه از اخطاریه FAA به طور خاص آمده است که محدودیت‌های جدید به دلیل خطر فعالیت‌های تروریستی در این کشور است.

در همین حال، حدود سه هفته از کنترل طالبان بر هفت مسیر تجاری در ولایت‌های هرات، فراه، تخار، کندز، قندهار و پکتیا می‌گذرد. اخیرا شیرخان بندر، مهم‌ترین گذرگاه مرزی در شمال، برای اولین بار به دست طالبان افتاد. این گذرگاه که در منطقه امام صاحب ولایت کندز واقع شده است، از نظر زیرساخت یکی از بندرهای مهم است.

وزارت مالیه می‌گوید که آنها فعلاً هیچ فعالیت گمرکی در گذرگاه‌های اسلام قلعه، تورقندی، ابونصر فراهی، سپین بولدک، آی خانم، دند پاتان و شیرخان بندر ندارند. به گفته محمد رفیع تابع، سخنگوی این وزارت، این روند تأثیر منفی بر درآمد دولت و تجارت دارد. رفیع تابع گفته است که وزارت مالیه طی دو ماه گذشته 7.3 میلیارد افغانی از گذرگاههای تجاری درآمد کسب کرده است، اما این رقم در ماه گذشته به 4.6 میلیارد افغانی کاهش یافته است. بر اساس این آمار، وزارت مالیه طی این مدت 2.7 میلیارد افغانی را از طریق این هفت گذرگاه از دست داده است.

در همین حال، اجمل عمر شینواری، سخنگوی مشترک سرویس‌های امنیتی گفت در مناطقی که تهدیدهای امنیتی زیاد است، نیروهای ما در حالت دفاعی قرار دارند. وی افزود، “در اولین گام، حالت دفاعی خود را تقویت خواهیم کرد و پس از تجدید نیروها، حالت تهاجمی خواهیم گرفت.” به گفته شینواری در گذرگاه استراتژیک، نقاط استراتژیک و شهرهای استراتژیک که تهدیدها زیاد است، وضعیت در اسرع وقت به حالت عادی برمی‌گردد.

مطابق با برنامه مشترک وزارت صنعت و تجارت، وزارت مالیه، وزارت اقتصاد، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، نمایندگان بخش خصوصی و کاخ ریاست جمهوری، عملیات ویژه به زودی برای بازپس گیری گذرگاه‌ها آغاز می‌شود، اما هنوز اجرایی نشده است. این طرح حدود دو هفته پیش نهایی شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان