جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی: کشور با هجوم تروریسم بین المللی روبروست

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

کابل: رئیس جمهور اشرف غنی اظهار داشت که اوضاع تغییر کرده است و افغانستان با هجوم تروریسم بین المللی روبروست. رئیس جمهور غنی روز دوشنبه جلسه مقدماتی بورد مشترک نظارت و انسجام (JCMB) را برگزار کرد. وی در این نشست گفت که افغانستان امسال با هجوم تروریسم بین المللی روبروست.

با این حال، رئیس جمهور اطمینان داد که جمهوری حفظ خواهد شد زیرا براین باور است که جامعه جهانی در کنار مردم افغانستان ایستاده است. غنی همچنین از آمادگی نهادهای دولتی برای نشست بورد مشترک نظارت و انسجام قدردانی کرد و گفت که علی رغم مشکل خشکسالی و کرونا ویروس در افغانستان، تورم ۳ درصد و اقتصاد ۱ درصد بهبود یافته است.

به گفته وی، این خبر خوبی برای مردم کشور است. رئیس جمهور غنی همچنین اظهار داشت که افغانستان با هجوم تروریسم بین المللی روبرو است، آن هم در شرایطی که حدود 90 درصد نیروهای خارجی افغانستان را ترک می‌کنند. این در حالی است که مأموریت این نیروها در افغانستان مبارزه با تروریسم بین المللی بوده است. ایالات متحده همزمان با اعلام خروج نیروهای خود از افغانستان، گفته بود که این کشور به اهداف خود در مبارزه با تروریسم رسیده است.

از سوی دیگر، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور گفت که از یک دیدگاه استراتژیک، دشمن افغانستان شامل پاکستان، طالبان و گروه‌های افراط‌گراست. صالح روز دوشنبه در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود نوشت، برنامه مرزی پاکستان انجام یک حمله تهاجمی، راهنمایی استراتژیک و هماهنگی با واحدهای سرخ دشمن است.

وی گفت: اطلاعات پاکستان مسئول تأمین بی‌وقفه مهمات به دشمن در کاروان‌های کوچک است. معاون اول رئیس جمهور گفت که مقامات پاکستانی بدون حضور در صحنه، با استفاده از ابزارهای ارتباطی و نقشه‌های گوگل، دستورالعمل‌های عملی را برای دشمن صادر می‌کنند. وی گفت: واحد سرخ دشمن مسئول حملات تهاجمی ‌و ضربات متناوب و مداوم است. صالح گفت که طالبان به دلیل ترس از عواقب جنایات خود، ماسک سرخ زده بودند؛ آنها می‌ترسند هویت خود را فاش کنند، زیرا محلی نیستند.

به گفته صالح، سه گروه داوطلب خارجی در طالبان وجود دارد: یک گروه لشکر طیبه است که آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته را از ارتش پاکستان می‌بیند و نظم بیشتری دارد، پس از آن، بازمانده‌های القاعده‌اند که کشتار در افغانستان را دروازه‌ای برای ورود به بهشت ​​می‌دانند و گروه‌های دیگر که خیلی بزرگ نیستند، اما طالبان از حضور آنها برای ایجاد رعب و باز کردن درِ معامله با اطلاعات کشورها استفاده می‌کنند.

صالح می‌گوید، با توجه به اطلاعات ارائه شده، ترکیب نیروهای دشمن از نظر استراتژیک با پاکستان، طالبان و گروه‌های افراطی و شبکه‌های تروریستی سازگار است. معاون اول رئیس جمهور گفت که هیچ تغییری در هدف و ترکیب ایدئولوژی طالبان ایجاد نشده و نادیده گرفتن آنها خطرناک است. وی افزود: هوشیاری و وحدت ملی مردم افغانستان می‌تواند این گروه بدنام و آدم‌کش را شکست دهد.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای امنیتی اظهار داشته است که بیش از 1500 طالب در درگیری با نیروهای امنیتی طی هفته گذشته کشته شده اند. اجمل عمر شینواری، سخنگوی نیروهای امنیتی، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که نیروهای امنیتی در هفته گذشته 154 عملیات مشترک در سراسر کشور انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن 1528 جنگجوی طالب و زخمی ‌شدن 801 تن دیگر شده است.

وی افزود که در همان دوره زمانی، طالبان 14 غیرنظامی ‌را کشته و 29 تن دیگر را زخمی‌کرده‌اند. وی همچنین تأیید کرد که طالبان 400 غیرنظامی‌ را از خانه‌های خود در منطقه سپین بولدک در ولایت قندهار بیرون کشیده و سپس 100 نفر از آنها را به ضرب گلوله کشته‌اند. وی گفت که طالبان همچنین شماری از غیرنظامیان را در ولسوالی مالستان غزنی به قتل رسانده‌اند. وی افزود که تعداد زیادی از تسهیلات خدمات عمومی‌ در مناطق جنگ زده توسط این گروه تخریب یا به آتش کشیده شده است.

شینواری گفت که هیچ تغییری در رویکرد طالبان نسبت به جنگ ایجاد نشده است و این گروه به نقض حقوق بشر و قوانین جنگی ادامه می‌دهد. سخنگوی نیروهای امنیتی اظهار داشت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از حالت دفاعی به حالت تهاجمی ‌درآمده اند و به زودی به نقاط عطف زیادی در میدان جنگ دست خواهند یافت. با این حال، وی تأکید کرد که مبارزه با تروریسم نه فقط به عهده افغانستان، که مسئولیت همه کشورهای جهان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان