خواص چای بابونه: ۸ فایده بی نظیر چای بابونه برای سلامتی

توسطعارفه انصاری

مرداد ۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : مرداد ۳, ۱۴۰۰

چای بابونه از قدیم‌الایام، به عنوان یک داروی سنتی، برای طیف گسترده‌ای از مشکلات استفاده می‌شود. امروزه، محققان به طور فزاینده‌ای در حال بررسی تأثیر آن در مدیریت بیماری‌ها، از جمله سرطان و دیابت هستند. تاکنون تحقیقات در مورد قدرت خواص چای بابونه نویدبخش بوده است.

برای بیشتر افراد، چای بابونه به عنوان مکمل سایر درمان‌ها بی‌خطر است، اما در صورت ابتلا به بیماری‌های جدی، نباید و نباید جایگزین درمان‌های اصلی پزشکی شود.

در این نوشتار با ما همراه باشید تا مزایای بالقوه چای بابونه، که بیشترین شواهد در مورد آن وجود دارد، را بشناسید.

۱. کاهش درد قاعدگی

چندین مطالعه چای بابونه را با کاهش شدت گرفتگی و درد قاعدگی مرتبط دانسته است. به عنوان مثال مطالعه ای در سال 2010 نشان داد که مصرف چای بابونه به مدت یک ماه می‌تواند درد گرفتگی قاعدگی را کاهش دهد. زنان در این مطالعه همچنین اضطراب و آشفتگی کمتری را در رابطه با درد پریود گزارش کردند.

۲. بهبود دیابت و کاهش قند خون

باز هم، برخی مطالعات نشان داده اند که چای بابونه می‌تواند قند خون را در افراد دیابتی کاهش دهد. تحقیقات نشان نمی‌دهد که بابونه جایگزین مناسبی برای داروهای دیابت است، اما ممکن است یک مکمل مفید برای درمان‌های موجود باشد.

به همین ترتیب، یک مطالعه روی موش‌ها در سال 2008 نشان داد که مصرف مداوم چای بابونه ممکن است از افزایش قند خون جلوگیری کند. این اثر خطر طولانی مدت عوارض دیابت را کاهش می‌دهد.

۳. کند شدن پوکی استخوان یا جلوگیری از آن

پوکی استخوان از دست دادن تدریجی تراکم استخوان است. این از دست دادن خطر شکستگی استخوان و حالت خمیده را افزایش می‌دهد. در حالی که هرکسی می‌تواند به پوکی استخوان مبتلا شود، این بیماری شیوع بیشتری در زنان پس از یائسگی دارد. این تمایل ممکن است به دلیل اثرات استروژن باشد. بد نیست بدانید این ۳ ماده غذایی نیز عامل پوکی استخوان هستند.

یک مطالعه معتبر نشان داد که چای بابونه ممکن است اثرات ضد استروژنی داشته باشد. این چای همچنین به افزایش تراکم استخوان کمک می‌کند، اما نویسندگان این مطالعه هشدار می‌دهند که برای اثبات این فایده چای بابونه، تحقیقات بیشتری لازم است.

۴. خواص چای بابونه؛ کاهش التهاب

التهاب یک واکنش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت است. چای بابونه حاوی ترکیبات شیمیایی است که ممکن است التهاب را کاهش دهد. با این حال، التهاب طولانی مدت با طیف گسترده‌ای از مشکلات سلامتی، از جمله بواسیر، درد دستگاه گوارش، آرتریت، اختلالات خودایمنی و حتی افسردگی در ارتباط است.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۵. درمان و پیشگیری از سرطان

برخی مطالعات نشان می‌دهد که چای بابونه ممکن است سلول‌های سرطانی را هدف قرار دهد، یا حتی در وهله اول از رشد آن سلول‌ها جلوگیری کند. با این حال، دانشمندان می‌گویند برای اثبات ادعاهای ضد سرطانی بابونه به کار بیشتری نیاز دارد.

یک مطالعه معتبر قدرت مبارزه بتبونه با سرطان را بررسی کرد و نشان داد که این گیاه می‌تواند تومورهای سرطانی را به طور انتخابی هدف قرار دهد.

۶. بهبود کیفیت خواب

بهبود کیفیت خواب از مشهورترین فواید بابونه و دمونش بابونه است! تصور می‌شود چای بابونه به افراد کمک می‌کند تا آرام شوند و راحت‌تر به خواب روند.

در یک بررسی از شواهد موجود، 10 نفر از 12 بیمار قلبی عروقی با نوشیدن چای بابونه بهبود خواب را تجربه کرده‌اند. تعداد دیگری از مطالعات انجام شده نیز نشان می‌دهند که چای بابونه ممکن است به افزایش آرامش افراد کمک کند.

۷. درمان علائم سرماخوردگی

برخی مطالعات معتبر نشان می‌دهند که استنشاق بخار با عصاره بابونه می‌تواند برخی از علائم سرماخوردگی را تسکین دهد.

۸. درمان بیماری‌های خفیف پوستی

یک مطالعه کوچک نشان داده است که استفاده از عصاره بابونه به طور مستقیم روی زخم به بهبود آن کمک می‌کند. به همین ترتیب، چند مطالعه منبع معتبر نشان داده‌اند که پمادهای بابونه ممکن است به اگزما و بیماری‌های التهابی پوستی خفیف کمک کنند، اگرچه به اندازه کرم هیدروکورتیزون موثر نیستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *