دختر ۹ ساله مبتلا به سندروم آسپرگر، ضریب هوشی بالاتر از اینشتین و هاوکینگ دارد!

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۳۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۳۱, ۱۴۰۰

آدهارا پرز سانچز یک دختر ۹ ساله مکزیکی است که ضریب هوشی 162 دارد، دو امتیاز بیشتر از آلبرت اینشتین و استفان ‌هاوکینگ! وی هم اکنون در حال تحصیل برای دو مدرک دانشگاهی است، اما راهی که او سپری کرده آسان نبوده است.

مطابق با مطلبی از وبسایت Infobae، آدهارا آرزو دارد که یک فضانورد شود و به فضا سفر کند.

تشخیص سندرم آسپرگر در آدهارا

پس از اینکه مادرش، ناِللی سانچز، متوجه شد که دختر سه ساله اش رفتاری متفاوت از سایر کودکان هم‌سن و سال خود دارد، معلوم شد که این دختر بچه به سندرم آسپرگر مبتلاست.

سندروم آسپرگر شکل ملایمی از طیف اوتیسم شمرده می‌شود، و وجه تمایز آن، حفظ مهارت‌های تکلمی و ضریب هوشی (IQ) بالاتر از میانگین جامعه و حافظه بلند مدت قوی است و وجه تمایز دیگر، ‌خودآگاهی این افراد نسبت به شرایط خود و آزادانه صحبت کردن درباره محدودیت‌ها است.

متأسفانه، این مسئله برای آدهارا به یک معضل تبدیل شد، زیرا او از آزار و اذیت همکلاسی‌های خود که او را “عجیب” خطاب می‌کردند و اظهار نظر معلمان که می‌گفتند این دختر “تمایلی ندارد” که در کلاس حضور فعال داشته باشد، رنج می‌برد. همین شرایط سبب شد که او منزوی شود.

واقعیت این بود که این دختر در کلاس خسته می‌شد و حوصله‌اش سر می‌رفت. مادرش سپس او را به یک مرکز استعدادهای درخشان ثبت نام کرد و همان جا بود که تشخیص دادند ضریب هوشی یا آی کیوی آدهارا ۱۶۲ است. ذکر این نکته مهم است که فردی با ضریب هوشی 130 به عنون یک فرد با استعداد در نظر گرفته می‌شود.

رویاها

دختر کوچک مدتی در آن مرکز تحصیل کرد، اما هزینه‌ها و اوضاع اقتصادی به او اجازه نداد که تحصیل را در آنجا ادامه بدهد. مادرش تصمیم گرفت که او از دور درس بخواند. به این ترتیب آدهارا دبستان را در پنج سالگی، آموزش متوسطه را در شش و نیم سالگی و دبیرستان (لیسه) را کمی بعد به پایان رساند.

در حال حاضر، آدهارا در حال تحصیل دو درجه دانشگاهی آنلاین است.

 

بزرگترین آرزوی آدهارا رفتن به ایالات متحده برای تحصیل و فضانورد شدن است. دانشگاه آریزونا او را می‌شناسد – و همچنین دانشگاه رایس، که او را به مطالعه اخترفیزیک دعوت کرده است. با این حال، مادر او می‌داند که رسیدن به این هدف از نظر مالی آسان نیست اما امیدوار است که بتواند به دخترش کمک کند که دانشمند یا فضانورد شود.

این دختر کوچک برای شرکت در برنامه بین المللی هوا و فضا (IASP)، رویدادی که در آلاباما برگزار می‌شود، پذیرفته شد و در آنجا فرصت یادگیری با متخصصان هوا فضا و همچنین ارائه پروژه را داشت.

منبع: Entrepreneur

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *