علائم دیابت نوع دو: ۱۱ نشانه هشداردهنده که شما هم به این بیماری مبتلا هستید

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۴۰۰
احساس ادرار کاذب در زنان و مردان

دیابت نوع دو یک بیماری شایع است. در افراد مبتلا به پیش دیابت قند خون بالاتر از حد طبیعی است، اما پزشکان هنوز این اختلال را دیابت نمی‌دانند. با این حال افراد مبتلا به پیش دیابت غالباً در صورت عدم درمان، ظرف 5 سال معمولاً به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند. شروع دیابت نوع 2 می تواند تدریجی و علائم آن در مراحل اولیه خفیف باشد. در نتیجه، بسیاری از افراد ممکن است متوجه نشوند که به این بیماری مبتلا هستند. در این مقاله، نشانه ها و علائم دیابت نوع دو را خواهیم دید. با خبرنامه همراه باشید!
۱. بی حسی و ضعف
یکی از موارد نگرانی افرادی که مبتلا به دیابت هستند، آسیب‌های عصبی به دلیل وجود قند زیاد در خون است. نقاطی که عصب‌شان آسیب دیده‌ است، تا مدت‌ها شناخته نمی‌شوند، در نتیجه نداشتن حس در بخشی از بدن می‌تواند با ضعف همراه شود. بد نیست بدانید این ۷ ماده غذایی به تنظیم قند خون در بدن کمک می‌کنند.
۲. متورم شدن لثه ها
عفونت‌های باکتریایی در لثه‌ها می‌تواند از علائم دیابت نوع ۲ باشد. کسانی که مبتلا به دیابت هستند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بنابراین در برابر عفونت‌های مختلف آسیب‌پذیرتر هستند به این معنا که عفونت مکرر در میان دیابتی‌ها غیرمعمول نیست. می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی این مواد غذایی را در رژیم‌تان بگنجانید.
۳. تکرر ادرار
وقتی قند خون بالاست، قند زیادی وارد ادرار می‌شود و کلیه‌ها مجبور می‌شوند بیش‌تر کار کنند. این امر، در طول زمان احساس نیاز به ادرار کردن را تحریک می‌کند، حتی وقتی مثانه خالی است.
۴. سندرم تونل کارپ
نشانگان مجرای مچ دستی در میان افراد مبتلا به دیابت‌ شایع است زیرا بدن آنها نمی‌تواند گلوکز را به درستی مصرف کند و همین منجر به فشار آمدن به بافت هم‌بند و ضخیم شدن آن می‌شود. این مشکل ممکن است به صورت بی‌حسی یا مور مور شدن نمایان شود.
۵. زیاد شدن اشتها
به این دلیل که گلوکز کالری بسیار بالایی دارد، زمانی که کلیه‌ها گلوکز را از خون می‌زدایند، بدن کالری بیش‌تری می‌سوزاند. در طول این فرآیند، تجربه کردن گرسنگیِ زیاد رایج است، و احساس گرسنگی به حدی شدید می‌شود که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید.
مطلب مرتبط: علم چه می‌گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها
۶. ضعیف شدن بینایی
ضعف بینایی و تاری دید یکی از عوارض جانبی شایع در دیابت‌ نوع ۲ است و زمانی رخ می‌دهد که به دلیل سطح افزایش یافته‌ گلوکز، بدن‌تان مجبور می‌شود، مایعات را از سایر بافت‌ها از جمله عدسی چشم، بگیرد. با این حال این ۱۰ راه اثبات شده به افزایش قدرت بینایی کمک می‌کنند.
۷. علائم دیابت نوع دو؛ زخم و جراحت
همان‌طور که بالاتر گفتیم، افراد مبتلا به دیابت سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بنابراین زمان زیادی طول می‌کشد تا زخم‌های‌شان التیام بیابد. ممکن است بخشی از بدن فرد مبتلا به دیابت‌ به دلیل آسیب عصبی، هیچ حسی نداشته باشد؛ و اگر همین بخش دچار عفونت شود، می‌تواند به زخم‌هایی خطرناک تبدیل شود.
۸. تشنگی مفرط
چنان‌چه پیش‌تر گفته شد، زمانی که کلیه‌ها تلاش می‌کنند گلوکز را در خون کم کنند، بدن به میزان آب زیادی نیاز پیدا می‌کند. بدن افراد مبتلا به دیابت سریع‌تر کم‌آب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود که دیابتی‌ها، مصرف آب روزانه‌شان را به دقت کنترل کنند. به علاوه، دهیدراته شدن برای ارگان‌های بدن بسیار مضر است.
۹. مشکلات کلیه
یکی دیگر از علائم طولانی-مدت دیابت نوع عملکرد نادرست کلیه است. از آن‌جایی که کلیه‌ها برای حذف گلوکز از جریان خون به شدت کار می‌کنند، رگ‌های خونی در آنها درست کار نمی‌کنند و ممکن است باعث ایجاد مشکل در کلیه شوند.
مطلب مرتبط: ۹ عادت ناسالم که به کلیه ها آسیب می رساند
۱۰. و در مردان، اختلال نعوظ
اختلال نعوظ می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. هرچند، مردان مبتلا به دیابت بیش‌تر در معرض این اختلال قرار دارند زیرا رسیدن به نعوظ مستلزم داشتن سیستم عصبی سالم است. به علاوه رگ‌های خونی باید به درستی عمل کنند.
۱۱. لکه‌های تیره روی پوست
لکه‌های تیره روی چین و چروک های گردن، زیر بغل یا کشاله ران نیز می‌تواند خطر بالای دیابت را نشان دهد و در واقع یکی از علائم دیابت است. این لکه‌های ممکن است بسیار نرم و مخملی باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *