جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

درمان فوری فشار خون با این نوشیدنی بسیار موثر

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وقتی فشار خون کنترل نشود، می‌تواند منجر به عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی شود. یکی از اولین خطوط دفاعی شما در برابر فشار خون بالا رژیم غذایی شما است. یک رژیم غذایی مناسب فشار خون ممکن است به شما کمک کند تا بدون عوارض جانبی ناشی از داروها فشار خون شما در حد سالم بماند. علاوه بر غذاهای خاصی که ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کنند، برخی از انواع نوشیدنی‌ها نیز می‌توانند مفید باشند. در این نوشتار به درمان فوری فشار خون با یک نوشیدنی بسیار ساده اما در عیت حال موثر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

درمان فشار خون با یک نوشیدنی موثر

طی یک مطالعه، محققان انگلیسی به این نتیجه رسیدند  كه مصرف آب آلبالو تاثیری مشابه داروهای كاهش فشار خون دارد و یک درمان موثر فشار خون محسوب می شود.

محققان دانشگاه نورثامبریا متوجه شدند افرادی كه ۶۰ میلی لیتر كنستانتره آلبالوی رقیق شده با آب می نوشند، فشار خون آنها در عرض سه ساعت هفت درصد كاهش می یابد كه برای كاهش ۳۸ درصدی خطر سكته مغزی و یا ۲۳ درصدی بیماری قلبی كافی است.در این مطالعه مشخص شد كه داروی كاهش فشار خون نیز تاثیر مشابه و همسان دارد.

افراد زیادی در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند كه در صورت درمان نشدن، با افزایش خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری كلیه، سكته مغزی و زوال عقل مواجه می شوند.

چرا فشار خون بالا را قاتل خاموش می نامند؟

محققان در این مطالعه كه در مجله آمریكایی Clinical Nutrition منتشر شد، ۱۵ نفر را كه علائم اولیه فشار خون بالا داشتند، مورد بررسی قرار دادند.

محققان این افراد را به دو دسته تقسیم كردند و به یك گروه ۶۰ میلی لیتر كنستانتره آلبالو رقیق شده با ۱۰۰ میلی لیتر آب و به گروه دوم شربت با طعم میوه دادند.

براساس نتیجه این مطالعه، افرادی كه كنستانتره آلبالو را به عنوان درمان فوری فشار خون مصرف كرده بودند، فشار خون ماكزیمم آنها نسبت به افرادی كه شربت با طعم آب میوه نوشیده بودند، هفت درصد بیشتر كاهش یافت.

محققان علت تاثیر آب آلبالو بر پرفشاری خون را ناشی از غنای این میوه از اسیدهای فنولیك– یك نوع آنتی اكسیدان می دانند كه به طور طبیعی تولید می شود.

محققان با پیگیری وضعیت افراد مورد بررسی متوجه شدند كه بیشترین تاثیر در فشار خون زمانی اتفاق می افتاد كه سطح دو اسید فنولیک، اسید وانیلیك و پروتو کاتکویک اسید در خون بیماران به اوج می رسد.

محققان خاطرنشان كردند كه اكثر بیماری های قلبی و عروقی توسط عوامل خطرسازی اتفاق می افتد كه می توان آنها را كنترل، درمان و یا اصلاح كرد.

این عوامل خطرساز شامل فشار خون بالا، كلسترول، چاقی، استعمال تنباكو، نبود فعالیت بدنی و دیابت می شود. بد نیست مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

* این مقاله فقط با هدف اطلاع‌رسانی ارائه شده‌است و جایگزین مشاوره یا کمک حرفه‌ای نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان