جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

علائم فیزیکی افسردگی: ۸ بیماری و اختلال که ناشی از افسردگی هستند

خواندن 3 دقیقه
5
(1)

افسردگی نوعی اختلال روانی است که میلیون‌ها تن را در سراسر جهان مبتلا می‌کند. این بیماری نه تنها روح و روان بلکه بدن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع افسردگی بر سلامت جسم و ارگان‌های بدن تأثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند باعث اختلالات و بیماری‌های جدی دیگر شود. با ما در این نوشتار همراه باشید تا علائم فیزیکی افسردگی را بشناسید.

۱. کاهش عملکرد کلیه

افسردگی هم روی افرادی که بیماری مزمن کلیه دارند و هم در کسانی که کلیه‌های سالمی دارند تأثیر می‌گذارد. همچنین باعث پیشرفت این بیماری می‌شود. یکی از دلایل ممکن است افزایش پروتئین‌های التهابی باشد که فرآیندهای خود ایمنی را تحریک می‌کنند. اگر سلامت کلیه‌های‌تان برای‌تان اهمیت دارد، از این ۹ عادت ناسالم هم حتما دوری کنید.

۲. مشکلات دستگاه گوارش

مغز ما ارتباط تنگاتنگی با دستگاه گوارش دارد. احساسات ما تاثیر زیادی روی دستگاه گوارش‌مان دارند و می‌توانند ناراحتی ایجاد کنند. افسردگی می‌تواند بر انقباضات و حرکات دستگاه گوارش تأثیر بگذارد. و کسانی که از قبل مشکل دستگاه گوارش دارند می‌توانند درد شکم بیشتری را احساس کنند.

۳. دیابت

افسردگی سطح هورمون‌ استرس را افزایش می‌دهد و آنها به نوبه خود می‌توانند بر سطح قند خون و مقاومت به انسولین تأثیر بگذارند. این ارتباط در واقع دوطرفه و افراد دیابتی بیشتر دچار افسردگی می‌شوند. بد نیست بدانید این ۷ ماده غذایی به تنظیم قند خون کمک می‌کنند.

۴. افزایش خطر حمله قلبی

 افرادی که از افسردگی رنج می‌برند ممکن است فشار خون بالا و افزایش ضربان قلب را تجربه کنند. همه اینها می‌تواند منجر به بیماری قلبی شود. هورمون‌های استرس که قبلاً ذکر کردیم می‌توانند بر قلب تأثیر منفی بگذارند.

۵. مشکلات رگ‌های خونی

فشار خون بالا باعث کاهش جریان خون در رگ‌ها می‌شود. آنها کوچک و شکننده می‌شوند. این روند به عروق آسیب می‌رساند و آنها نمی‌توانند مواد مغذی و اکسیژن کافی به سلول‌ها و بافت‌ها وارد کنند.

۶. کمر درد

البته‌ که کمردرد همیشه با افسردگی ارتباط ندارد. وضعیت بد بدن و ضعف عضلات دلایل شایع بروزکمردرد است. اما مسئله این است که افسردگی می‌تواند باعث درد مزمن شود. این نتیجه ممکن است در اثر التهاب به عنوان واکنش بدن به افسردگی رخ دهد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

۷.علائم فیزیکی افسردگی؛ مشکلات حافظه و سردرد

افسردگی می‌تواند باعث از دست دادن حافظه کوتاه مدت و گیجی شود. این اختلال باعث فراموشی بیشتر شده و توانایی تمرکز شما را مهار می‌کند. همچنین می‌تواند سردرد ضربان‌دارِ مزمن ایجاد کند که به آن سردرد تنشی گفته می‌شود. این درد به صورت تپش‌های خفیف در اطراف ابرو حس می‌شود. باید بدانید که فراموشی همیشه به دلیل زوال عقل نیست و دلایل دیگری هم در بروز آن نقش دارند.

۸. آرتریت

هر دو اختلال ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. افسردگی می‌تواند باعث آرتریت و بالعکس شود. عامل اصلی التهابی است که به دلیل این بیماری‌ها در بدن ایجاد می‌شود. افسردگی همچنین می‌تواند بر روند این بیماری تأثیر بگذارد و نتیجه آرتریت را بدتر کند.

این نکته را در یاد داشته باشید که خلق و خوی بد و اندوه ممکن است برای همه اتفاق بیفتد و همیشه به معنای وجود یک اختلال روانی نیست. اما اگر چندین علائم افسردگی را تجربه کردید‌، توصیه می‌کنیم با یک پزشک مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان