حمله طالبان به زندان غزنی دفع شد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

گزارش ها می رساند که حمله جنگجویان طالب به زندان مرکزی ولایت غزنی دفع شده است.

منابع محلی گزارش داده اند که طالبان سه شنبه شب به ساختمان زندان مرکزی غزنی در منطقه ۳ این شهر حمله کردند. اما این حمله طالبان حدود ساعت 3 بامداد پس از چند ساعت درگیری توسط نیروهای امنیتی و دفاعی دفع شد.

همچنین منابع در ولایت غزنی تأیید کردند که جنگجویان طالب مکتبی را در شهر غزنی به آتش کشیده‌اند. این حادثه عصر سه شنبه در منطقه “حیدرآباد”  ناحیه ۵ غزنی رخ داده است. به گفته این منابع مکتبی که به آتش کشیده شد یک لیسه بود. منطقه حیدرآباد چند روز پیش به دست جنگجویان طالبان افتاد. طالبان هنوز در مورد آن توضیحی نداده اند.

در همین حال‌، نیروهای امینتی سه شنبه شب یک عضو طالبان به نام شفیق الله‌، معروف به خیاط و عباس‌، معروف به خراسانی را به همراه دو نفر دیگر در ولسوالی محمد آغه‌، ولایت لوگر‌، کشتند.  به گفته وزارت داخله، نیروهای امنیتی همچنین اسلحه‌، تجهیزات و وسیله نقلیه آنها را مصادره کردند.

همچنین‌، طبق اطلاعات وزارت امور داخله‌، طی یک حمله هوایی هدفمند در شهر طالقان‌، ولایت تخار‌،  17 شورشی طالب از جمله فرمانده واحد سرخ این گروه‌، نصرالله کشته شده و پنج نفر دیگر زخمی ‌شدند.

در خبرهای دیگر‌، منابع امنیتی در ولایت کاپیسا گفتند که مولوی جان آغا‌، معلم دارالعلوم امام اعظم و امام جماعت مسجدی در ولسوالی کوهستان توسط افراد ناشناس ترور شد. عبدالشیخ شورش کوهستانی‌، سخنگوی پلیس کاپیسا‌، گفته که این حادثه حوالی ساعت 4:00 بامداد چهارشنبه در روستای خم‌ربا رخ داده است. کوهستانی همچنین گفت که امام جماعت هنگامی ‌که برای نماز خواندن به سمت مسجد می رفت توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت ترور این امام جماعت را برعهده نگرفته است و هیچ کس نیز در ارتباط با آن دستگیر نشده است.

در همین حال‌، سازمان تنظیم مقررات امور آب گزارش داد که اخیراً تعداد زیادی هاوان بر بند سلما در ولسوالی چیشت شریف‌، ولایت هرات پرتاب شده است که بسیاری از آنها در نزدیکی بند با زمین برخورد کردند. در صورت ادامه این حملات‌، سد سلما آسیب خواهد دید و منجر به خسارات جانی و مالی خواهد شد.

از سویی محمد طاهر ظهیر‌، والی بامیان گفته است که آنها با طالبان می‌جنگند و کسانی را که به به نفع طالبان حرفی می‌زنند، مجازات می‌کنند. ظهیر‌، روز چهارشنبه‌، گفت که باید از تبلیغات منفی و تضعیف روحیه مردم در این ولایت جلوگیری شود.

وی به طالبان هشدار داد: “طالبان کسی را ندارند. آنها یک گروه منفور هستند. من از رئیس امنیت ملی می‌خواهم که هر کس راجع به این گروه اغراق می‌کند‌، به دادگاه کشیده شود. وی خاطرنشان کرد که عملیات برای سرکوب طالبان در تمام نقاط کشور در جریان است و به زودی همه ولسوالی‌ها پس گرفته می‌شوند. وی به باشندگان بامیان که به دلیل تهدیدات امنیتی از خانه‌های خود گریخته بودند گفت که نیروهای امنیتی اجازه ورود طالبان به بامیان را نمی‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *