در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۴ مورد جدید کرونا ثبت شد؛ سازمان صحی جهان کیت‌ اضطراری به وزارت صحت اهدا می کند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۲۳, ۱۴۰۰

کابل: سازمان صحی جهان (WHO)  روز دوشنبه یک محموله کیت اضطراری را به وزارت صحت عامه اهدا کرد.

این بسته برای موارد اضطراری به وزارت صحت ارائه شده است. مدیرکل سیاست و برنامه ریزی وزارت صحت عامه از کمک این سازمان قدردانی کرده، اظهار داشت که این وزارت مصمم است در هر شرایطی خدمات مراقبت‌های صحی را به مردم در سراسر مراکز صحی ارائه دهد. انتظار می‌رود دومین محموله روز سه شنبه وارد کابل شود.

در همین حال، وزارت صحت عامه و شفاخانه‌های افغانستان به عضویت فدراسیون بین المللی شفاخانه‌ای درآمدند. وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه روز سه شنبه با رونالد لاواتر، مدیرعامل این فدراسیون، یک کنفرانس ویدیویی برگزار کرد و در مورد عضویت افغانستان، همکاری‌های دو جانبه، به ویژه راه اندازی برنامه‌های ایجاد توانمندی، تعریف و اجرای استانداردها در شفاخانه‌های دولتی افغانستان گفتگو کرد. لاواتر نیز متعهد شد که همکاری خواهد کرد.

فدراسیون بین المللی شفاخانه‌ای که در ژنوِ سوئیس واقع شده است، یک سازمان غیرانتفاعی و غیر دولتی است، که به شفاخانه‌ها و سازمان‌های مراقبت‌های صحی در ارائه خدمات بهداشتی بهتر کمک می‌کند.

همچنین، یک جلسه هماهنگی بین سران وزارت صحت عامه (MoPH)،  اداره هوانوردی ملکی، واحد تسهیل سرمایه گذاری دفتر اداره رئیس جمهور و سفارت افغانستان در امارات متحده عربی برگزار شد با تمرکز بر نگرانی‌های امارات متحده عربی در مورد تعداد بالای موارد کووید-۱۹ در افغانستان، تعلیق پرواز و برنامه‌های وزارت صحت عامه و نهادهای شریک برای کنترل و محدود کردن شیوع ویروس در این کشور و مطابقت با قوانین بین المللی بهداشت به عنوان پیش شرط راه‌اندازی مجدد پروازها به امارات متحده عربی.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، جهت اطمینان از شفافیت، جلوگیری از فساد و تقلب در آزمایش‌های PCR و کارت‌های واکسن کووید-۱۹ و انطباق این اسناد با استانداردهای بین المللی، دستورالعمل‌های لازم را در مورد کد واکنش سریع (QR-Code) به دستگاه‌های مربوطه صادر کرد. این جلسه همچنین بر لزوم نظارت جدی برای اطمینان از کیفیت نتایج آزمایش PCR توسط آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی کووید-۱۹ و همکاری و همکاری بین نهادهای مربوطه تأکید شد.

این در حالی است که وزارت صحت عامه طی 24 ساعت گذشته 754 مورد جدید ویروس کرونا و 72 مورد مرگ را ثبت کرده است. تعداد کل موارد مبتلا در حال حاضر به 136،643 رسیده است، در حالی که تعداد جان باخته‌ها 5،921 نفر است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *