پلیس محلی افغانستان مجددا شروع به کار خواهد کرد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۳, ۱۴۰۲

کابل: نقیب الله فایق، معاون استراتژی و پالیسی وزیر امور داخله اظهار داشت که رئیس جمهور به وزارت امور داخله دستور داده است که پلیس محلی افغانستان (ALP) را که سال گذشته منحل شد، مجدداً در چارچوب وزارت امور داخله برپا کند، زیرا در دفاع از روستاها در برابر طالبان بسیار موثر بوده‌است.

فایق افزود که پولیس محلی هیچ تفاوتی با پلیس ملی افغانستان  ندارد، زیرا آنها آموزش خواهند دید، از قوانین نظامی پیروی می‌کنند، معاش دریافت می‌کنند و 24 ساعته وظیفه خود را انجام می‌دهند. با این وجود، برخلاف پولیس ملی، پولیس محلی در منطقه و ولایت خود مستقر شده، متعاقبا از حمایت مردم محلی برخوردار می‌شود.

به گفته فایق آژانس‌های امنیتی می‌توانند از کشور دفاع کنند، زیرا این آژانس‌ها توانایی جذب ده‌ها هزار سرباز را دارند. فایق توضیح داد که هیئت دولت از نیروهای خیزش مردمی در بالا بردن روحیه استقبال می‌کند، اما دفاع از کشور باید در چارچوب نیروهای امنیت افغانستان باشد و کسانی که انگیزه جنگ با طالبان را دارند، باید به سازمان‌های امنیتی بپیوندند.

فایق افزود که رئیس جمهور نیز به کابینه گزارش داده که واحدهای ویژه برای دفع حملات طالبان و بازپس‌گیری مناطق از دست رفته آماده شد‌ه‌اند.

در خبرهای دیگر، به پیشنهاد شورای نظامی ولایتی لغمان و مطابق با دستورالعمل‌های رئیس جمهور غنی و تصویب شورای امنیت ملی و برای کمک به تأمین به موقع و تجهیز  نیروهای امنیتی، و جلوگیری از هرگونه مشکل، کلیه پرسنل، سلاح‌ها و مهمات پایگاه نظامی در ولسوالی بادپش با موفقیت به محل تازه تعیین‌شده در این ولسوالی منتقل شدند.

شورای نظامی به مردم این ولایت اطمینان داد که نیروهای امنیتی شبانه روز برای جلوگیری از اقدامات تروریستی توسط دشمن آماده باش هستند تا از مردم در مقامان اقدامات شرورانه‌شان محافظت کنند. کلیه تصمیمات مرتبط با جابجایی پایگاه‌های سیار و استاتیک پس از ارزیابی کامل تحت هدایت حکومت مرکزی و اقدامات مناسب در جنبه‌های نظامی و غیرنظامی انجام می‌شود. همچنین، بر اساس گزارش‌ها، نیروهای امنیتی افغانستان روز گذشته، ولسوالی‌های آب کمری و مقر ولایت بادغیس را تخلیه کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *