افغانستان از سیاست جدید ویزا برای پاکستان رونمایی کرد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۳, ۱۴۰۰ به روز رسانی : اسفند ۲۳, ۱۴۰۲

افغانستان ماه‌ها پس از اعلام سیاست جدید ویزای لیبرال پاکستان برای اتباع افغانستان که شامل ویزاهای بلند مدت برای بازرگانان، دانشجویان، خانواده‌ها، ویزاهای گردشگری و پزشکی است، از سیاست جدید ویزا برای شهروندان پاکستان رونمایی کرد.

نجیب الله علی خیل، سفیر افغانستان، گفت: “جمهوری اسلامی افغانستان یک استراتیژی نرم ویزا را برای شهروندان پاکستانی به عنوان حسن نیت و گسترش روابط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گسترش روابط بین پاکستان و افغانستان و افزایش روابط میان مردم ایجاد کرده است.” سفارت افغانستان در اسلام آباد روز جمعه جزئیات این تصمیم را اعلام کرد.

نمایندگی افغانستان در پاکستان ممکن است ویزاهای خود را به مدت یک سال با مدت زمان 60 روز برای هر بار اقامت صادر کند. ویزای درمانی سه ماهه رایگان در گذرگاه تورخم صادر می شود. در صورت ارائه اسناد قانونی ازدواج سفارت افغانستان در اسلام آباد، ویزا صادر می‌کند. دیدار خانوادگی تا پنج سال برای هر تبعه پاکستانی که همسر افغان تبار دارند، اعطا می‌کند. سفارت افغانستان در اسلام آباد ممکن است ویزای تجاری پنج ساله با چندین بار تمدید به تاجران اصیل پاکستانی که سرمایه گذاری آنها کمتر از 20 میلیون افغانی نباشد، اعطا کند. ویزای تجاری سه ساله با چندین بار تمدیدی به تاجران پاکستان که سرمایه گذاری آنها از 20 میلیون افغانی کمتر نباشد، داده می‌شود. کارمندان افغان در پاکستان با توصیه نامه اتاق تجارت و صنعت و مشاوران بازرگانی در سفارت و کنسولگری‌های افغانستان، ممکن است ویزای چند ساله به اتباع پاکستانی اعطا کنند. هر تاجر برای یک سال ویزا باید 150 دالر، ویزای 2 ساله 200 دالر و ویزای سه ساله 300 دالر بپردازد.

افغانستان ممکن است ویزای تحصیلی را برای پاکستان در طول دوره تحصیل با چندین بار تمدید در سطح دانشگاه به دنبال اسناد صدور مجوز، به اتباع پاکستان اعطا کند. سفیر افغانستان گفت که سفارت و کنسولگری‌های این کشور در پی ممنوعیت پرواز از پاکستان با افزایش تعداد شهروندان پاکستانی که به دنبال ویزا برای رفتن به خارج از کشور هستند، سرو کار دارند. “در گذشته سفارت روزانه نزدیک به 50 ویزا برای پاکستانی‌ها صادر می کرد اما اکنون سفارت گاهی بیش از 1000 ویزا صادر می کند.

از سوی دیگر، پاکستان و ازبکستان توافق کرده اند که به طور قاطعانه به مبادلات سطح بالا ادامه دهند و همکاری و تفاهم متقابل را در زمینه‌های مختلف افزایش دهند. دو کشور در دور افتتاحیه رایزنی‌های سیاسی دوجانبه پاکستان و ازبکستان که بین دو طرف برگزار شد، به این تفاهم دست یافتند. آنها از حرکت مثبت در سفرها و تعاملات سطح بالا از جمله سفر وزیر خارجه ازبکستان به پاکستان و اجلاس سران بین نخست وزیر عمران خان و شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان ابراز رضایت کردند. دو طرف درباره پیشرفت پروژه راه آهن ترانس- افغانی بین پاکستان، ازبکستان و افغانستان گفتگو کردند. طرفین بر همگرایی دیدگاه‌ها در تأمین امنیت، ثبات و صلح پایدار در افغانستان از طریق یک روند صلح به رهبری افغانستان و متعلق به افغانستان تأکید کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *