۱۶ راهکار و ماده غذایی بسیار موثر برای درمان زود انزالی در مردان

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۱۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۱۷, ۱۴۰۰

برای درمان زود انزالی هیچ اکسیر یا داروی سحرآمیزی وجود ندارد زیرا دلایل بروز این مشکل کاملا شناخته‌ شده نیستند. با این حال، مشکل زودانزالی نباید مانع یک زندگی جنسی سالم شود زیرا طیفی از گزینه‌های درمانی و راهکارهای خانگی وجود دارد که می‌توانید راجع به آن‌ها با پزشک یا درمانگر جنسی خود صحبت کنید و به رفع این اختلال بپردازید. دراین نوشتار ۱۶ راهکار و ماده غذایی موثر می‌بینیم که به شما کمک می‌کنند زود انزالی را در خودتان درمان کنید. با ما همراه باشید!

۱. فشردن

یک درمان فیزیکی برای به تاخیر انداختن اوج لذت جنسی، فشردن بدنه‌ی آلت تناسلی درست پیش از انزال است. اروین گلدستین، پزشک، مدیر درمان جنسی سن‌دیگو و نشریه‌ی درمان جنسی می‌گوید “این کار ناراحتی خفیفی ایجاد می‌کند و مانع از رخ دادن این اتفاق می‌شود.”

۲. کرم‌های موضعی بی‌حس کننده

کرم‌های موضعی حاوی لیدوکائین یا یک عامل بی‌حس‌کننده‌ی مشابه باعث کاهش حساسیت می‌شوند، اگرچه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا برای این کار تایید نشده‌اند. یا کرم روان‌کننده‌ای را امتحان کنید که با مواد اولیه‌ی حساسیت‌زدا ساخته شده است و برای کمک به تجربه‌ی جنسی طولانی‌مدت طراحی شده باشد. با این حال، دکتر گلدستین در این‌باره هشداری می‌دهد: ” اگر قرار است از یک عامل بی‌حس‌کننده استفاده کنید، باید از کاندوم استفاده کنید در غیر این صورت اثرات بی‌حس‌کننده به شریک‌تان هم منتقل می‌شود.” هم‌چنین پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع رابطه‌ جنسی ماده بی‌حس‌کننده را پاک کنید.

مطلب مرتبط: ۶ حقیقت جالب در مورد رابطه جنسی که احتمالا نمی دانید

۳. مزاحمت ذهنی

بعضی افراد مزاحمت ذهنی را برای به تاخیر انداختن چیزها مفید می‌دانند. ایده‌ی اصلی آن است که به چیزی کاملا بی‌ارتباط به شریک‌تان ـ و مشخصا غیرجنسی ـ فکر کنید. برخی آقایان تصور می‌کنند در یک مسابقه‌ی فوتبال حضور دارند یا در ذهنشان مسائل ریاضی حل می‌کنند!

۴. داروها

برخی از داروهای خوراکی نیز که برای درمان اختلالات دیگری طراحی شده‌اند، به دلیل اثرات جانبی جنسی‌شان (غیرعمد و ناخواسته) در درمان زود انزالی موثر بوده‌اند. برای مثال، بازدارنده‌های بازجذب سروتونین (اس‌اس‌آر‌آی)، که به طور گسترده‌ای به عنوان یک ضد افسردگی استفاده می‌شوند، می‌توانند برای به تاخیر انداختن ارگاسم استفاده شوند. دکتر گلدستین توضیح می‌دهد ” بازدارنده‌های بازجذب سروتونین، سطح سروتونین را بالا می‌برند که یک بازدارنده‌ی فعالیت جنسی است، و یکی از اثرات جانبی آن دشواری در انزال است”. با این حال، بازدارنده‌های بازجذب سروتونین برای مردانی که هرروز آن‌ها را مصرف می‌کنند، بهتر عمل می‌کنند؛ اگر آن‌ها را بلافاصله قبل از رابطه‌ی جنسی مصرف کنید، تاثیری نخواهند داشت. این قرص‌ها هم چنین، اثر جانبی ناخواسته‌ی دیگری دارند ـ از دست دادن میل جنسی ـ پس مهم است درباره‌ی مزایا و معایب این گزینه با پزشک‌تان مشورت کنید.

مسکن ترامادول هم می‌تواند ارگاسم را به تاخیر بیندازد. داکتر گلدستین می‌گوید “می‌توانید آن را درست پیش از رابطه‌ی جنسی مصرف کنید و اثرات آن بر مغز در نهایت منجر به انزال طولانی‌مدت می‌شود. “سایر اثرات جانبی نه چندان مطلوب ترامادول شامل حالت تهوع، استفراغ، سوء هاضمه، خواب‌آلودگی، خشکی دهان، لرز، تعریق، سردرد، و غیره است. دکتر شارلیپ نیز هشدار می‌دهد که این قرص می‌تواند اعتیادآور باشد.

۵. نزدیکی بیشتری داشته باشید

این هم یکی دیگر از درمان‌های خانگی سریع برای زود انزالی است که باید امتحان کنید! وقتی مشکلاتی در زمینه زود انزالی داشته باشید، در حین رابطه‌ی جنسی احساس راحت و خوشایندی نخواهید داشت. مهمترین کاری که باید انجام دهید افزایش تعداد مقاربت‌ها و رابطه‌ی جنسی‌تان است. در واقع، رابطه‌ی جنسی به شما کمک می‌کند اضطراب‌تان را، که یکی از علل رایج زود انزالی است، کنترل کنید. کنترل اضطراب یکی از می‌تواند مانع از رابطه‌ی قدرتمند مردان با شریک جنسی‌شان شود. تعداد بیشتر مقاربت‌ها میتواند به میزان راحتی و آشنایی بیشتر با یکدیگر بینجامد، و در نتیجه اضطراب‌تان کاهش پیدا کند تا بتوانید به راحتی بر این مشکل غلبه کنید.

مطلب مرتبط: مواد غذایی که به داشتن رابطه جنسی بهتر کمک می کنند

۶. درمان زود انزالی؛ تکنیک آغاز و توقف

این مورد، یک تکنیک ساده است که می‌تواند به عملکرد خود شما یا شما و شریک جنسی‌تان کمک کند. این کار شامل تحریک آلت تناسلی‌تان و بعد توقف درست قبل از انزال می‌شود. شما باید قبل از آنکه دوباره شروع کنید ۳۰-۶۰ ثانیه تحریک را انجام دهید و بعد کنترل اوضاع را به دست بگیرید. برای دستیابی به نتایج بهتر، می‌توانید این تکنیک را ۴-۵ بار در حین مقاربت انجام دهید. نهایتا اجازه دهید انزال به صورت طبیعی انجام شود تا بتوانید به آستانه‌ی تحریک پذیری‌تان پی ببرید.

۷. تنفس سه مرحله‌ای

یوگا درمانی موثر برای زود انزالی است چون به بر طرف کردن اضطراب، استرس، و تقویت اعتماد به نفس و توانایی ذهنی کمک می‌کند. و تنفس سه مرحله‌ای یک نوع تکنیک نفس کشیدن است که برای تازه‌کارها بسیار مفید و موثر است.

روش انجام:

–  طاق باز به پشت دراز بکشید.

–  بعد یک دست‌تان را روی شکم‌تان قرار بدهید در حالی که دست دیگر راحت روی قفسه‌ی سینه‌تان قرار گرفته است.

– در حالی که چشمان‌تان بسته است عمیق نفس بکشید

– روی عمل دم تمرکز کنید. بالا آمدن دنده‌ها و حرکت شکم‌تان را حین تنفس احساس کنید، و پایین رفتن شکم و انقباض دنده‌ها را حین بازدم احساس کنید.

– سپس، دستی که روی شکم است را روی سینه بگذارید. نفس بکشید و اجازه دهید سینه‌تان به آرامی بالا بیاید و بعد بازدم کنید.

– دست‌های‌تان را آزاد کنید و بر تنفس‌تان تمرکز کنید، به طور عمیق و کامل دم و بازدم انجام دهید.

۸. ماساژ

ماساژ آلت تناسلی یکی دیگر از درمان‌های خانگی موثر برای رفع زودانزالی است. می‌توانید از ۵-۱۰ قطره روغن خردل مخلوط با کمی روغن کنجد برای ماساژ دادن آلت‌تان استفاده کنید. با ماساژ دادن حداقل ۶۰ دقیقه قبل از مقاربت، جریان خون در آلت تناسلی افزایش پیدا خواهد کرد. انجام مرتب این کار باعث بهبودهایی در وضعیت کنترل انزال‌تان خواهد شد. اگر این درمان را انجام می‌دهید، باید قبل از دخول و برای جلوگیری از سوزش ناحیه‌ی تناسلی شریک جنسی‌تان آلت خود را کاملا با آب بشویید و تمیز کنید.

مواد غذایی موثر برای درمان زود انزالی

 ۹. بامیه

این گیاه فایده‌های بسیار زیادی برای سلامتی و تندرستی مردان به همراه دارد. بامیه سرشار از فیبر است، بنابراین می‌تواند به بهبود گوارش و پیشگیری از دیابت کمک کند. به علاوه، این گیاه می‌تواند از سرطان روده‌ی بزرگ و بیماری‌های کلیوی پیشگیری، آسم، چاقی، و بالا رفتن سطح کلسترول جلوگیری کند. پودر بامیه به خاطر توانایی‌هایش در کاهش زود انزالی معروف است. فقط کافی است ۱۰ گرم پودر بامیه را به آب گرم یا شیر اضافه کنید و آن را با دو قاشق شکر هم بزنید. برای دستیابی به بهترین نتایج، هر شب قبل از خواب این مخلوط را بنوشید.

مطلب مرتبط: رابطه جنسی و سلامت پوست؛ آیا بین این دو ارتباطی وجود دارد؟

۱۰. ریشه‌ی آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا به عنوان یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای زود انزالی شناخته می‌شود که بسیار کارآمد است، بنابراین بد نیست که آن را امتحان کنید!

روش استفاده ااز این درمان:

– ابتدا ریشه‌ی یک برگ آلوئه ورا را به قطعاتی تقسیم کنید

– ۳ مشت ریشه‌ی آلوئه ورا را داخل یک بطری به مدت ۱۰ روز بخیسانید

– در مرحله بعد، ۲ بطری آب به ریشه‌ها اضافه کنید

– ۲ بار در روز یک پیمانه از آن بخورید.

۱۱. سیر

گذشته از این سیر نوعی آنتی بیوتیک طبیعی است، می‌تواند درمان طبیعی موثری برای زود انزالی نیز باشد. سیر به افزایش جریان خون در آلت تناسلی‌تان کمک می‌کند و حرارت بدن‌تان را بالا می‌برد. تنها کاری که لازم است انجام دهید آن است که روزانه ۳-۴ حبه سیر بجوید. این درمان ساده می‌تواند به زود انزالی و اختلال نعوظ کمک کند.

۱۲. جینسنگ

مصرف شربت جینسینگ یا کپسول جینسینگ به همراه شیر یک بار در روز یکی از ساده‌ترین و بهترین راهکارهای خانگی شناخته شده برای درمان زود انزالی است. در واقع، جینسینگ حاوی خواص قدرتمندی است که برای درمان این مشکل جنسی مورد نیاز هستند.

روش استفاده:

–  ۲ قاشق چایخوری پودر جینسنگ یا ۲۰ گرم ریشه جینسنگ را به یک لیوان شیر اضافه کنید.

–  آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

– ۲ بار در روز نصف لیوان بنوشید.

مطلب مرتبط: فواید رابطه جنسی برای سلامتی؛ ۲۸ مزیتی که رابطه جنسی برای زنان و مردان دارد

۱۳. زنجبیل و شیر بادام

شیر بادام به خاطر توانایی‌اش در تقویت بنیه و درمان زودانزالی بسیار معروف است. بنابراین، اگر به دنبال بهترین درمان‌های خانگی برای زود انزالی می‌گردید، بهتر است حتمن استفاده از این ترکیب را امتحان کنید.

روش استفاده:

– در مرحله اول، ۱۲ عدد بادام را در یک فنجان آب بخیسانید و بگذارید یک شب بماند

– صبح روز بعد بادام‌ها را با یک لیوان شیر مخلوط کنید

– سپس، ۱ قاشق چایخوری پودر زنجبیل و زعفران به آن اضافه کنید

– هر صبح یک فنجان از این محلول بنوشید.

۱۴. روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی به عنوان گیاه دارویی طبیعی معروف است که مستقیما روی آلت تناسلی مالیده می‌شود. فقط کافی است، این روغن را روی آلت خود بمالید تا آنکه بی‌حس شود و در نتیجه انزال‌تان به تاخیر خواهد افتاد و مدت بیشتری دوام خواهید آورد. به علاوه، بوی روغن نعناع فلفلی بسیار تحریک کننده است و به عملکرد بهتر شما در رختخواب کمک خواهد کرد!

۱۵. زردک (هویج) و تخم مرغ

ترکیبی از یک نصفه تخم مرغ آب پز و ۲ عدد هویچ خرد شده، همراه با یک قاشق غذاخوری عسل محلول بی‌نظیری برای درمان زود انزالی است. شما باید به مدت ۳ ماه و هر روز از این ترکیب بخوررید. بعد، به یقین تفاوت را احساس خواهید کرد و حتی رابطه‌ی جنسی بسیار بهتری را نیز تجربه خواهید کرد. وقتی احساس کردید که زود انزالی‌تان تحت کنترل درآمده است می‌توانید از میزان مصرف کم کنید.

مطلب مرتبط: ۹ نکته خواندنی از تاثیر رابطه جنسی روی مغز

۱۶. زردک (هویج)

مطابق با یکی از پژوهش‌های انجام شده، هویج منبع فوق‌العاده خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. ویتامین‌های موجود در هویج به تقویت ماهیچه‌های آلت تناسلی و همچنین افزایش جریان خون در این اندام جنسی کمک می‌کنند. بنابراین، یه عنوان یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی برای زود انزالی به شمار می‌روند. طبق بعضی از مطالعات انجام شده، میزان زیاد بتاکاروتن موجود در هویج در افزایش سطح ایمنی بدن، بهبود سلامت چشم و پوست و مبارزه با رادیکال‌های آزادی که باعث به وجود آمدن بیماری‌های وخیم مختلفی مانند بیماری قلبی و سرطان می‌شوند نقش مهمی دارد. در نتیجه، می‌توانید خوردن هویج، یا آب هویج را برای صبحانه امتحان کنید. این کار به رفع زود انزالی کمک می‌کند، و در عین حال به طور کلی سطح سلامتی تان را افزایش می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *