بهترین روتین پوستی برای شما چیست؟ راهنمای قدم به قدم برای داشتن پوست بی عیب و نقص!

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۹, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۹, ۱۴۰۰

احتمالا شما هم قصد دارید یک روتین پوستی را شروع کنید، اما چند سوال دارید: چند محصول باید استفاده کنید؟ کدام یک برای پوست شما مناسب است؟ به چه ترتیب باید از این محصولات استفاده کنید؟ و اصلا این محصولات چه کاری برای پوست‌تان می‌کنند؟

داکتر اشلی مگاورن، متخصص پوست و صاحب و بنیانگذار مرکز پوست منهتن، می‌گوید که سه مرحله ساده را دنبال کنید: پاکسازی، درمان و مرطوب سازی. شما احتمالاً از قبل با پاکسازی و مرطوب کردن آشنا هستید، اما “رسیدگی” به پوست شما شامل چه مواردی می‌شود؟

در این نوشتار، داکتر مگاورن یک روتین گام به گام را برای مراقبت از پوست ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌توانید کیفیت و سلامت پوست‌‌تان را بهبود دهد. البته، پوست آدم‌ها با هم متفاوت است، بنابراین براساس آنچه برای سن و نوع پوست شما مناسب است، این برنامه را تنظیم کنید.

برنامه روزانه مراقبت از پوست شما

1- پاکسازی کنید

پاکسازی اولین مرحله از هر روتین خوب مراقبت از پوست است. نوع پاک کننده‌ای که استفاده می‌کنید بیش از آنچه تصورش را دارید، اهمیت دارد – شستشوی ملایم صورت کاری است که باید انجام دهید، مخصوصاً اگر قصد استفاده از مواد دیگری را هم دارید. داکتر مگاورن هشدار می‌دهد: “یادتان باشد که استفاده از مواد شوینده قوی در واقع سد پوستی شما را از بین می‌برد.”

2- استفاده از تونر

تونر یک مرحله اختیاری است، اما اگر تونر مورد علاقه‌تان را دارید، بد نیست از آن استفاده کنید. داکتر مگاورن می‌گوید تونر می‌‌تواند راهی عالی برای تعادل PH پوست شما باشد. اگر پوستی مستعد آکنه دارید، به دنبال تونر با ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک باشید تا بروز جوش و آکنه روی پوست‌تان کاهش بیابد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، برای تسکین پوست‌تان، یک تونر آبرسان را انتخاب کنید. در صورتی که جوش و آکنه می‌زنید، بد نیست از عسل برای درمان آکنه استفاده کنید!

3- سرم ویتامین C

داکتر مگاورن استفاده از سرم ویتامین C را در طول روز به عنوان بخشیاز روتین پوستی شما توصیه می‌کند. او می‌گوید: “من احساس می‌کنم همه باید از ویتامین C استفاده کنند، صرف نظر از سن شما، حتی از 20 سالگی. این سرم کمک می‌کند تا کمتر در برابر آفتاب آسیب ببینیم.”

۴- کرم دور چشم

کرم‌های چشم در گروه “درمان” قرار می‌گیرند. با استفاده از انگشت کنار انگشت کوچک (ضعیف ترین انگشت خود) روی پوست ضربه های ضعیف بزنید تا جذب شود.

5- مرطوب کننده

در این مرحله نوبت به مرطوب کردن پوست می‌رسد. مرطوب کننده پوست را مرطوب نگه می‌دارد و به تقویت سد پوست کمک می‌کند. برای استفاده در طول روز، مرطوب کننده سبک تری را انتخاب کنید که به سرعت جذب شود و آرایش‌تان خراب نشود.

6- ضد آفتاب

این مهمترین مرحله در برنامه مراقبت از پوست است. داکتر مگاورن می‌گوید: “اگر از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنید، مراحل قبلی هم بی‌فایده می‌شوند. خورشید دلیل شماره یک پیری زودرس پوست است.” حتی اگر روزهای خود را در خانه سپری کنید، باز هم محافظت از پوست در برابر آفتاب بسیار مهم است ، زیرا اشعه ماورا بنفش از طریق پنجره وارد می‌شود.

۱۰ ماده غذایی مهم ترین عوامل پیری زودرس را بشناسید!

روتین مراقبت از پوست شبانه

شما باید برنامه مراقبت از پوست خود را در شب تغییر دهید! به گفته داکتر مگاورن، شب ها زمان مناسبی برای اطمینان از دریافت مواد مغذی و موادی فعال در پوست است، زیرا پوست شما هنگام خواب بازسازی و ترمیم می‌شود. برای مراقبت از پوست در شب مراحل زیر را دنبال کنید:

1- پاکسازی کنید

داکتر مگاورن باز هم توصیه می‌کند که به دنبال یک شوینده ملایم باشید. می‌توانید ابتدا صورت‌تان را با یک پاک کننده روغنی بشویید و بعد با مایع مخصوص شستشوی صورت، آثار چربی را پاک کنید.

2- تونر بزنید

تونر را به همان روش صبح استفاده کنید. این محصول را قبل از شروع استفاده از سرم ها و روش‌های درمانی روی پوست به کار ببرید.

3- روتین پوستی؛ سرم‌ها و روش‌های درمانی

داکتر مگاورن یکی از طرفداران بزرگ استفاده از اسید آلفا هیدروکسی برای کمک به درخشندگی پوست است. گر می خواهید رتینول را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید، بهترین کار این است که در روتین شبانه خود استفاده کنید. رتینول نوعی ویتامین A است که به کاهش چین و چروک، درمان لکه و کوچک کردن منافذ کمک می‌کند.

مگاورن می‌گوید: “همه می‌‌توانند از رتینول استفاده کنند.” شما می‌‌توانید از همان 20 سالگی مصرف رتینول را شروع کنید، اما با افزایش سن استفاده از این محصول از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. ” 40 و 50 سالگی قطعاً زمانی است که آن را در برنامه مراقبت از پوستتان بگنجانید.”

کرم دور چشم

داکتر مگاورن می‌گوید سعی کنند به پوست دور چشمشان را کم کم به مواد فعال تر (مانند رتینول) عادت بدهند تا از مزایای آنها بهره‌مند شود. او می‌گوید: “قرار نیست زیاد از آنها استفاده کنید، اما اگر این کار را شروع کنید، تغییرات بیشتری را خواهید دید.” می‌‌توانید کمی از سرم درمانی را اطراف چشم‌تان بزنید، سپس کرم دور چشم مورد علاقه‌تان را استفاده کنید.

5- درمان جای جوش و آکنه

شب زمان مناسبی برای استفاده از روش‌های درمان لکه‌های آکنه است. اما مگاورن به جای تمرکز روی جوش، به شما توصیه می‌کند که با روند مراقبت از پوست خود به عنوان یک اقدام پیشگیرانه همراه باشید. “اگر فقط لکه را درمان کنید، در صورت مسدود شدن منافذ پوست، باز هم جوش ایجاد می‌شود. درواقع به دلیل تجمع چربی دچار جوش و آکنه می‌شوید. بنابراین باید منافذ را تمیز نگه دارید. “

6- مرطوب کننده بزنید

استفاده از مرطوب کننده در شب اهمیت زیادی دارد، زیرا مانعی ایجاد می‌کند که مواد فعال و آبرسان را در پوست مهار می‌کند. به این ترتیب، هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، پوست شما براق و درخشان و زیبا است.

7- روغن صورت

استفاده از روغن پوست به عنوان بخشی از روتین پوستی شما، راهی عالی برای قفل کردن رطوبت در زمان خواب است. مگاورن می‌گوید: “بسیاری از روغن‌ها در واقع می‌‌توانند به آبرسانی و لطافت پوست کمک کنند.” به خصوص اگر از مواد موثره مانند رتینول استفاده می‌کنید، روغن های پوست یک محصول عالی برای افزایش رطوبت هستند!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *