نشانه های حمله قلبی در مردان: علائم رایج حمله قلبی در مردان را بشناسیم

توسطعارفه انصاری

خرداد ۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : خرداد ۹, ۱۴۰۰

حمله قلبی دلیل اصلی مرگ مردان در بسیاری از کشورها است. به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA) از هر سه مرد یک نفر بیماری قلبی دارد. حمله قلبی یا سکته زمانی اتفاق می‌افتد که جریان خون به ماهیچه قلب متوقف شود. اما به لطف بسیاری از درمان‌های نجات‌بخش جدید،‌ حمله قلبی لزوماً مرگبار نیست – گاهی حتی خیلی هم بر روند زندگیتان اثرگذار نخواهند بود. نکته مهم آگاهی از نشانه های حمله قلبی در مردان است که بتوانید هرچه سریع‌تر کمک بگیرید.

این علائم می‌تواند از فردی به فرد دیگر و حتی از حمله‌ای به حمله دیگر متفاوت باشد. برخی ناگهانی رخ می‌دهند و برخی دیگر با هشدارهای زیاد. در گذشته تصور می‌شد که تنها نشانه آن درد قفسه سینه است اما چنین نیست. با این حال حمله قلبی در مردان نشانه‌های متداولی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. بد نیست بدانید حمله قلبی در زنان نیز ۱۵ نشانه رایج دارد!

درد قفسه سینه

این علامت رایج‌ترین نشانه حمله قلبی چه در مردان و چه در زنان است. بیشتر اوقات به آرامی و با ناراحتی یا درد خفیف شروع می‌شود. شروع ناگهانی علائم شدید را گاهی “حمله قلبی هالیوودی” هم می‌نامند چرا که شیوه معمول به تصویر کشیدن حملات قلبی در فیلم‌ها این طور است. حمله قلبی می‌تواند اینگونه اتفاق بیفتند اما چندان متداول نیست.

ناراحتی یا فشار در قفسه سینه

این درد می‌تواند شدید باشد اما لزوماً اینگونه نیست. ممکن است به صورت احساس سیری،‌ فشردگی، یا فشار باشد. گاهی آن را با سوزش معده اشتباه می‌گیرند. این ناراحتی معمولاً در سمت چپ یا مرکز سینه اتفاق می افتد و ممکن است چندین دقیقه طول بکشد یا بیاید و برود.

درد در دیگر قسمت‌های بدن

گاهی اوقات درد یا ناراحتی در نواحی دیگری از بدن ظاهر می‌شود که خون کافی دریافت نمی‌کنند. معمولاً در قسمتی از بدن رخ می‌دهد که بالاتر از کمر قرار دارد، از جمله بخش بالایی شکم، شانه‌ها، یک بازو (معمولاً چپ) یا هر دو، پشت، گردن یا چانه، و حتی دندان‌ها!

این ۱۲ نشانه بیماری قلبی را هرگز نادیده نگیرید

دیگر علائم

تنگی نفس، که دیس‌پنه هم گفته می شود، می‌تواند با یا بدون درد قفسه سینه باشد و حتی ممکن است تنها علامت شما باشد. این علامت ممکن است در حین فعالیت رخ دهد و احتمالا به خاطر احتقان (تجمع مابعات) در ریه‌های شما باشد. همچنین ممکن است دچار سرفه یا خس خس سینه شوید.

احساس خستگی بدون دلیل نیز از نشانه های حمله قلبی در مردان است. همچنین ممکن است احساس اضطراب کنید. دیگر دلایل احساس خستگی را در این مقاله بخوانید.

تهوع و استفراغ در مردان کمتر از زنان شایع است. برخی افراد می‌گویند احساس سرگیجه و سبکی سر دارند. نشانه احتمالی دیگر تعریق مفرط و بی‌دلیل است.

از دیگر علائم حمله قلبی می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • سردرگمی، دشواری در صحبت کردن، یا مشکل در فهم دیگران
  • عدم تعادل یا از دست دادن هماهنگی
  • تغییرات در دید
  • سردرد شدید

هرچه تعداد علائم بیشتری داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که دچار حمله قلبی شده باشید. اما یادتان باشد که گاهی ممکن است هیچ علائمی هم نداشته باشید. به این موارد حملات قلبی خاموش می‌گویند و بیشتر در سنین بالا یا در میان افراد دیابتی رایج هستند.

از مشکلات دندان تا ورزش زیاد، ۱۳ عجیب ترین عوامل خطر بیماری قلبی

کمک بگیرید

اطلاع از نشانه‌های حمله قلبی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که می‌توانید برای محافظت از سلامت قلب خود انجام دهید. توانایی بهبود شما از این حملات به میزان سرعت عمل شما برای دریافت درمان‌های لازم بستگی دارد. اگر فکر می‌کنید احتمال دارد که دچار حمله قلبی شده باشید هرچه سریع‌تر با اورژانس تماس بگیرید. علاوه بر آن سعی کنید عوامل خطرآفرین برای حمله قلبی را تا حد ممکن کم کنید و حتما چکاپ منظم را در برنامه خود قرار دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *