جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
1 نظر
34 بازدید

۱۰ نکته برای مدیریت زمان که موفقیت و آزادی بیشتری به شما می‌دهد

خواندن 4 دقیقه
1
(1)

مدیریت زمان مهارت بسیار مهمی است که معلم‌ها در مدرسه به ما یاد نمی‌دهند. شاید از انرژی کافی برخوردار باشیم اما زمان زیادی را هم در چرخه خواب و بیداری از دست می‌‌دهیم. از این رو اگر به دنیال موفقیت و دستیابی به اهدافمان هستیم باید به بهترین نحو از زمان روزانه خود استفاده کنیم.

در اینجا به ۱۰ نکته مدیریت زمان اشاره می‌کنیم که به طرز خارق‌العاده‌ای زندگی شما را متحول خواهند کرد.

۱. ببینید کجا زمان از دست می‌دهید

نگاه گاه و بیگاه به رسانه‌ای اجتماعی که تبدیل به یک ساعت خواندن مطالب می‌شود و یا صحبت‌های بی‌هدف پشت گوشی تلفن. همه ما به استراحت نیاز داریم که باعث کارآمدتر شدن ما در طول ساعت‌های کاری می‌شود. اما زمان فراغت را می‌توان به صورت راهبردی از بقیه روز جدا کرد.

بیشتر افراد وقت زیادی را تلف می‌کنند و اولین گام برای پس گرفتن این زمان مشخص کردن فعالیت‌هایی است که برای فرار از اوقات کاری خود استفاده می‌کنند، از جمله: چرخیدن در اینترنت، خواندن ایمیل‌ها، یا صحبت کردن با تلفن اشاره کرد.

۲. زمان کاری و زمان شخصی خود را جدا کنید

وقتی سر کار هستید وسوسه می‌شوید ایمیل رسیده از یک دوست را بخوانید یا به یک فروشگاه آنلاین سر بزنید. به این ترتیب زمان و همینطور تمرکزتان را از دست می‌دهید. تمرکز در اتمام هر چه سریع‌تر کارها نقش کلیدی دارد.

شاید بهتر باشد برای خودتان هدف‌گذاری کنید که در طول یک زمان معین تا پایان کار به چیزی که حواستان را پرت می‌کند نگاه نکنید.

۳. به فضای کار خود نظم بدهید

بی‌نظمی هم یکی دیگر از عوامل اتلاف وقت است. شاید متوجه نباشید اما چقدر وقت می‌برد که پرونده موردنیازتان را در کامپیوتر یا روی میز کارتان پیدا کنید؟ ساماندهی زمان شامل ساماندهی فضا نیز هست. همه چیز را منظم بچینید و برچسب بزنید.

۴. محدودیت‌های زمانی واضحی را مشخص کنید

همه ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم. پس چه ایمیل بخوانید و چه در حال تکمیل یک پروژه باشید،‌ تعیین بلوک‌های زمانی برای این فعالیت‌ها می‌تواند ایده خوبی باشد. مثلا برای خواندن ایمیل‌های مشتریان یک بازه زمانی مشخص تعیین کنید.

۵. روتین‌هایی داشته باشید که به آن‌ها متعهد می‌مانید

روتین‌ها برای مدیریت زمانی عالی هستند چون مستقیماً و بدون اتلاف وقت به سراغ برنامه‌تان می‌روید. شما هر روز می‌توانید در روتین‌ها تغییراتی ایجاد کنید اما اگر آن‌ها را حفظ کنید تداوم و تمرکز بیشتری خواهید داشت.

۶. کمک بگیرید

اگر کاری انجام می‌دهید که به مهارت‌های خاصی نیاز دارد و زمان زیادی از شما می‌گیرد،‌ به واگذار کردن یا برون‌سپاری آن فکر کنید. اگرچه باید شخص مناسب را برای اینکار پیدا کنید، اما به محض سپردن کار به او سنگینی این کار دوشتان برداشته می‌شود.

همچنین می‌توانید کسی را پیدا کنید که وظایف ساده‌ای همچون خواندن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها را برایتان انجام دهد.

۷. اولویت‌بندی کنید

کارهای زیادی هست که باید انجام شود. و زمان مهم‌ترین دارایی شماست. هر صبح فهرستی از اولویت‌های خود تهیه کنید. این فهرست توجه شما را معطوف به این فعالیت‌ها نگه می‌دارد.

۸. از ایزارهای مدیریت زمان به سود خود استفاده کنید

امروزه برنامه‌ها و ابزارهای مدیریت زمان زیادی معرفی شده است که می‌توانید برای برنامه‌ریزی روزانه خود از آن‌ها استفاده کنید. ابزارهایی همچون اوت‌لوک (Outlook) به شما امکان می‌دهند رویدادها را پیش از موعد برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب تصویری گرافیکی از روزهایتان خواهید داشت که وضوح بیشتری به آن می‌بخشد.

۹. صبر نکنید

خیلی وقت‌ها ممکن است در موقعیتی گیر بیفتید که مجبور به انتظار شوید. زمانی که منتظرید شخصی کاری انجام دهد که به آن وابسته هستید، از زمان به سود خود بهره ببرید. در دنیای موبایلی امروز همیشه می‌توانید گوشی موبایل یا لپتاپ خود را باز کرده و در حین انتظار، کار دیگری را به اتمام برسانید.

۱۰. هدف‌گذاری کنید

از همان ابتدا یک هدف واضح داشته باشید که تمام امور تلف‌کننده وقت را حذف کنید. مثلا می‌توانید هدف‌گذاری کنید که صبحت با تلفن را در یک محدوده زمانی بخصوص کمتر کنید و آن را زیرپا نگذارید. داشتن اهداف واضح برای زمان‌های مشخص باعث تغییر یک به یک عادت‌های شما می‌شود.

سخن پایانی

 به کارگیری نکات مدیریت زمان بسیار مهم است. همچنین باید یادتان باشد که شما زمان را تغییر نمی‌دهید بلکه عادات و رفتارهایتان را بهبود می‌بخشید. با اولویت‌بندی زمان نیز ارزش بیشتری برای وقت و خودتان قائل می‌شوید. کارایی‌تان افزایش می‌یابد و برای دستیابی به موفقیت و اهدافتان روزهای طولانی‌تری در اختیار خواهید داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. […] مدیریت زمان یک مهارت حیاتی برای موفقیت است. افراد ناموفق اغلب در مدیریت موثر زمان مشکل دارند که منجر به عدم بهره وری و از دست رفتن فرصت ها می شود. مدیریت ضعیف زمان در حواس پرتی مداوم، عدم برنامه ریزی و عدم اولویت بندی کارها ظاهر می شود. استفاده از تکنیک های مدیریت زمان مانند اولویت بندی وظایف، تعیین ضرب الاجل و به حداقل رساندن عوامل حواس پرتی می تواند به طور قابل توجهی بهره وری را بهبود بخشد و افراد را به سمت اهدافشان هدایت کند. […]

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان