۱۰ درس کارآفرینی از جک ما، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

جک ما، بنیانگذار گروه علی بابا،در زمینه کسب و کار چنان زیرک و باهوش است که کمتر کسی یارای رقابت با او را دارد. او  وب سایت تجارت الکترونیک خود را که از اتاق نشیمن‌اش آغاز کرد به یک تجارت کلان چندین میلیارد دالری تبدیل کرده‌است. این نوشتار به ۱۰ درس کارآفرینی از جک ما، یکی از ثروتمندترین مردان جهان می‌پردازد.

این آموزه‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری برسانید. با خبرنامه همراه باشید!

۱. نگران نباشید

“هنگامی که دست به کسب و کار می‌زنید، قانون من این است که هرگز نترسید. هرگز نگران رقابت نباشید، هیچ وقت نگران فشارها نباشید. اگر فکر می‌کنید که مدام نگران فشارها و رقابت خواهید بود، اصلا گرد کسب و کار نروید. ”

مطلب مرتبط: ۸ درس موفقیت از وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

۲. روی افراد مناسب سرمایه گذاری کنید

“هیچ بهترین انسانی در این جهان وجود ندارد که برای شما آماده باشد. شما آدم‌های مناسب را پیدا می‌کنید، با هم کار می‌کنید، به آنها آموزش می‌دهید، آنها را رشد می‌دهید، و او شما را آموزش می‌دهد، شما را توسعه می‌دهد. هرگز اینطور فکر نکنید که خدای من فلانی قبلا برای  Google ، Alibaba یا Facebook کار کرده‌است. پس باید گزینه خوبی باشد. ”

۳. تمرکز خود را بر بهبود جهان بگذارید، نه درآمدزایی

“به عنوان یک شرکت فن آوری، شعارِ «شرور نباش» کافی نیست. شما باید کارهای خوبی برای این دنیا انجام دهید. کارهای خوبی برای این دنیا انجام بدهید، کارهای خوبی برای آینده انجام دهید و به جوانان اعتقاد داشته باشید. ”

۴. موارد درست را در اولویت قرار دهید

“ما شش ارزش داریم. دو مورد وجود دارد که بسیار منحصر به فرد هستند. من فکر می‌کنم در آینده و صرف نظر از اینکه ارزش های گروه علی بابا چه خواهد بود، این دو هرگز تغییر نخواهند کرد. اولین ارزش اینکه مشتری شماره یک است، کارمند شماره دو، سهامدار شماره سه. این بدان معناست که دیگران را توانمند کنید، دیگران را بهتر بسازید. ”

۵. از اتفاقات غیرمنتظره نترسید، آنها را در آغوش بگیرید

“مهم نیست آن اتفاق چیست، چیزی که انتظار آمدنش را نداشتید، هر چه که باشد آن را در آغوش بگیرید. اگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید، آن را در آغوش بگیرید و بپذیرید. ”

“وقتی بقیه نگرانی را شروع می‌کنند، فکر کنید این یک فرصت است. اگر مردم شروع به شکوه و شکایت کنند، شما فکر می‌کنید اگر من بتوانم آن را حل کنم فرصت خوبی برای من است. ”

مطلب مرتبط: ۱۶ کلید موفقیت از تاثیرگذارترین آدم های جهان!

۶. کسب و کار را با لذت خوشی مخلوط نکنید

“افراد زیادی وجود دارد که می‌توانید با آنها کسب و کار کنید. من بسیاری از همکلاسی ها را در دانشکده کسب و کار، MBA دیده ام که وقتی با هم شروع به کسب و کار می‌کنند، دوستی شان را از بین می‌برند و بعدت هم بی خیال کارشان می‌شوند.. دوست خود را به عضویت در کسب و کار خودتان دعوت نکنید تا شریک‌تان شود زیرا دوستی ارزشمندتر است. ”

۷. اجازه ندهید کارتان شب‌ها شما را بیدار نگه دارد

“من خیلی خوب می‌خوابم. وقتی زندگی خود را با یک کمپانی مانند علی بابا سپری می‌کنید، مردم همیشه طرف خوب قضیه را می بینند. اما بسیاری از وقت‌ّای هراس و نگرانی وجود دارد و شما باید دوباره و صد باره بر آنها غلبه کنید. من می‌دانم که اگر نتوانم خوب بخوابم، مشکل هنوز هم به قوه خود وجود دارد. اگر خوب بخوابم، فردا فرصتی برای مبارزه با مشکل دارم. هر اتفاقی که بیفتد خودتان را فدا نکیند و خوب بخوابید. ”

۸. از شکست دیگران درس بگیرید

“همیشه ستاره‌های موفقیت و آدم‌های موفق را دنبال نکنید. از کسانی که شکست می خورند درس بگیرید، زیرا همه اشتباهات منجر به شکست تقریباً یکسان هستند. زندگی آنها را مطالعه کنید، نه به این دلیل که می‌توانید از این اشتباه جلوگیری کنید، بلکه به این دلیل که وقتی اشتباهات می‌آیند، ، نحوه مواجهه شما با آن است که اهمیت زیادی دارد. ”

مطلب مرتبط: ۹ حقیقت خواندنی در مورد ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین مردان جهان!

۹. پول همه چیز نیست

“تجربه خوب این نیست که چقدر پول به دست آورده اید، چقدر شهرت دارید. بلکه حجم تجربه هایی که در مسیر به دست آورده اید است که اهمیت دارد. ”

۱۰. برای موفقیت به دیگران اتکا نکنید

“همیشه خوش بین باشید. سعی کنید خودتان همه چیز را به نحو احسن انجام بدهید. هیچ کس نمی‌تواند کارتان را راحت کند. اگر می خواهید سرآمد، موفق باشید، هزینه‌اش را خودتان پرداخت کنید، خودتان سختی بکشید. “

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *