جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

سپردن دومین پایگاه به نیروهای افغان؛ آمریکا در هلمند به حمایت از نیروهای افغانستان طالبان را هدف قرار داده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با خروج نیروهای بین المللی و سپردن پایگاه های آنان به نیروهای افغانستان مقام های آمریکایی اعلام کرده اند که به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت هلمند طالبان را هدف حملات هوایی قرار داده اند.

یک مقام امریکایی که نخواسته نامی از او برده شود روز گذشته به صدای امریکا گفته است که ارتش این کشور روز گذشته به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در ولایت هلمند مواضع طالبان را هدف حملات هوایی قرار داده اند.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا این خبر را رد تایید نکرده اما تاکید کرده که ارتش آمریکا مستقر در افغانستان تا حدی توان شان در جریان روند خروج از نیروهای افغان در میدان جنگ حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که پس از اعلام روند خروج، گروه طالبان به حملات شان علیه نیروهای امنیتی افغانستان را افزایش داده است و در یک هفته گذشته ولایت هلمند گواه درگیری های سنگین بوده و این درگیری ها همچنان ادامه دارد.

خبر حملات هوایی نیروهای امریکایی بر مواضع طالبان در حالی تایید می‌شود که پیش از این فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به صدای امریکا گفت که نیروهای خارجی هیچ حضور فزیکی در میدان‌های جنگ ندارند و نیروهای افغان بدون حمایت آنان عملیات نظامی را مستقلانه به پیش می‌برند.

سپردن دومین کمپ بین المللی به نیروهای افغان

در همین حال قول اردوی 209 شاهین در اعلامیه ای گفته است که روز گذشته کمپ نظامی «مایک اِسپن» در ساحه مسوولیت این قول اردو به نیروهای افغانستان سپرده شده است.

در خبرنامه آمده است که «جنرال مایر» یک فرمانده نیروهای حمایت قاطع حین سپردن این کمپ به نیروهای افغان گفته است که از سال ۲۰۱۴ بدین سو افغان ها مسوولیت تامین امنیت مستقلانه و راه اندازی عملیات هارا بدون حمایت نیروهای حمایت قاطع داشته و انجام داده است.

او تاکید کرده که جامعه جهانی نیروهای افغان را در بخش های لوژستیکی و تسلیحاتی حمایت خواهد کرد.

پیش از این نیروهای آمریکایی کمپ انتونیک در ولایت هلمند را به نیروهای ارتش سپرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان