جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نمایندگان کشور های روسیه، چین، امریکا و پاکستان در باره صلح افغانستان گفتگو می کنند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ روسیه در امور صلح افغانستان می گوید که قرار است نمایندگان کشورهای امریکا، روسیه، چین و پاکستان در روزهای نزدیک در مورد صلح افغانستان دیدار کنند.

ضمیرکابلوف در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری روسی اسپتونیک گفته که قرار است این نشست چند روز بعد در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود تا یک راه‌‌حل برای صلح افغانستان جستجو شود.

کابلوف افزوده که در این نشست‌ها تصمیمی اتخاذ نمی‌شود و تنها طرف‌ها به انجام بحث‌های سازنده سوق داده می‌شوند.

به گفته او: «تصامیم را تنها طرف‌های افغانی، از جمله طالبان می‌گیرند. ما کوشش می‌کنیم که در صورت امکان چیزی شبیه فرمول بسازیم و آن را به طرف‌های افغانی برای بررسی پیشنهاد کنیم. اگر این فرمول مناسب نبود، این حق مسلم آن‌ها است. اما آن‌ها باید بدانند که ما کشورهای تاثیرگذار در حل‌وفصل موضوع افغانستان هستیم که طرفدار ختم جنگ داخلی در افغانستان می‌باشیم.»

او تاکید کرده هیچ راه دیگری به جز برگزاری مذاکرات وجود ندارد و در این مذاکرات باید تمامی طرف‌ها بر اساس منافع ملی کشور و مردم افغانستان هدایت شوند.

کابلوف گفته است که اگر این موضوع در مذاکرات آینده بین‌الافغانی رعایت شود، چانس دست‌یافتن به یک توافق وجود خواهد داشت.

نماینده خاص روسیه در امور افغانستان با ابراز نگرانی از آغاز جنگ تابستانی تاکید کرده که تز سراسری حملات دوباره طالبان، چشم‌انداز آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را کند می‌سازد.

گفتگوی وزیر دفاع آمریکا با رییس ستاد ارتش پاکستان

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده لوید آستن وزیر دفاع آن کشور روز گذشته با رییس ستاد ارتش پاکستان گفتگوی تیلفونی انجام داده و از حمایت پاکستان از مذاکرات صلح افغانستان قدردانی کرده است.

وزارت دفاع امریکا گفته است که در این گفتگوی تیلفونی دو طرف در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نیز گفتگو کرده اند.

این گفتگو در حالی انجام شده است که مقام‌های افغان و امریکایی همواره گفته اند که پاکستان نفوذ قابل ملاحظه بر گروه طالبان دارند و باید از نفوذ خود برای کشاندن طالبان به مذاکرات و تامین صلح دایمی در افغانستان کار گیرد.

مقامات حکومت افغانستان همواره پاکستان را متهم کرده است که از نفوذ شان بالای گروه طالبان در خصوص صلح افغانستان استفاده نکرده است.

این همه در حالی است که نشست صلح استانبول که قرار بود به تاریخ 24 اپریل برگزار شود به دلیل عدم اشتراک طالبان به تعویق افتاده است.

به تازگی رسانه ها گزارش داده اند که طالبان به برخی از چهره‌های سیاسی کشور نامه فرستاده‌اند و از آنان خواسته‌اند که به‌گونۀ مستقیم با این گروه وارد مذاکره شوند.

روز گذشته معاون شورای عالی مصالحه نیز گفته بود که طرح صلح طالبان با شورای عالی مصالحه شریک شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان