جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تاکید بر پایان ماموریت طولانی؛ بایدن: سربازانی در افغانستان حضور دارند که در زمان حمله یازده سپتامبر متولد نشده بودند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در آستانه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان جوبایدن رییس جمهور آمریکا یک بار دیگر بر پایان ماموریت طولانی کشورش در افغانستان تاکید کرده می گوید سربازانی در افغانستان حضور دارند که زمان حمله یازده سپتامبر متولد نشده بودند.

جو بایدن چهارشنبه (8ثور) در نخستین سخنرانی اش به عنوان رییس جمهور در کانگرس آمریکا با اشاره به طولانی شدن ماموریت آمریکا در افغانستان یک بار دیگر خواستار پایان بخشیدن جنگ در این کشور شده است.

بایدن تاکید کرده که هم اکنون سربازان امریکایی در افغانستان حضور دارند که در زمان حملات دهشت افگنی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ حتا تولد نشده بودند.

او افزوده که آمریکا اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده را به کیفر رسانده و تهدید تروریستی این شبکه را در افغانستان کاهش داده است.

رییس جمهور آمریکا خاطرنشان کرده که پس از ۲۰ سال قربانی اکنون زمان آن رسیده که نیروهای آمریکایی از افغانستان به کشور شان برگردند.

بایدن با بیان اینکه در دو دهه اخیر تهدید تروریزم از افغانستان فراتر رفته گفته است که کشورش قابلیت سرکوب تهدیدات آینده را حفط می کند و مراقب دفع تهدیدات ها است.

رییس جمهور آمریکا در حالی بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مجددا تاکید کرده که وی قبلا به تاریخ ۲۵ حمل برنامه‌ی خروج نظامیان امریکایی از افغانستان را اعلام کرد که براساس این برنامه، تمامی نظامیان امریکایی در ۱۱ سپتامبر سال جاری افغانستان را ترک خواهند کرد.

اسکات میلر فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان چندی قبل اعلام کرد که روند تخلیه شماری از پایگاه های شان در افغانستان را آغاز کرده اند.

امریکا برای خروج مصوون نیروهایش از افغانستان به شمار این نیروها بیش از 600 سرباز افزوده و نیز بمب افگن های «بی52» را در منطقه مستقر و حضور یک ناو آمریکایی را در منطقه تمدید کرده است.

همزمان با اعلام برنامه‌ی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو نیز اعلام کرده که نیروهایش از افغانستان را همزمان با خروج نیروهای آمریکایی آغاز می کند.

واکنش ها به اعلام خروج نیروهای بین المللی از افغانستان

اعلام زمان مشخص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان با واکنش های در داخل افغانستان و آمریکا نیز همراه شده است.

مقام های افغانستان بر توانایی دفاع مستقلانه از سوی نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کردند اما رییس مجلس نمایندگان هشدار داده بود که در صورت خروج نیروهای بین المللی از افغانستان این کشور ممکن است با جنگ داخلی مواجه شود.

به تازگی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی امریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته است که خروج نظامیان کشورش از افغانستان به معنای پایان مسوولیت امریکا نیست و واشنگتن همچنان بر دیپلماسی در حمایت از افغانستان و مردم این کشور، توسعه، کمک‌های اقتصادی بشردوستانه و حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که هیچ کسی علاقه‌ای به جنگ داخلی دوباره در افغانستان ندارد. به گفته او طالبان، دولت افغانستان و حتی همسایگان این کشور خواهان جنگ داخلی نیستند.

از سوی زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان دو روز قبل در نشست استماعیه کمیته‌ی روابط خارجی مجلس سنای امریکا هشدار داده بود که افغان‌ها پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور، از گزینه‌های «تفاهم سیاسی» و «یک جنگ طولانی» باید یکی را انتخاب کنند.

آمریکا هم اکنون دو هزار 500 نیرو در افغانستان دارد و قرار گزارش ها شمار نیروهای ناتو نیز در این کشور به هفت هزار نفر می رسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان