جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

۹ حقیقت جالب درباره بیت کوین همه علاقمندان و صاحبان آن باید بدانند

خواندن 9 دقیقه
0
(0)

محبوبیت این پول مرموز اینترنتی، بیت‌ کوین‌، طی ۸ سال گذشته روز به روز افزایش یافته است و هم‌چنان به عنوان پادشاه بلامنازع رمز ارزها شناخته می‌شود. با این‌که برخی از آدم‌ها حتی بدون اینکه از همه این چند حقیقت جالب درباره بیت کوین مطلع باشند، به طور فعال از بیت کوین برای مقاصد سرمایه‌گذاری و هم‌چنین معاملات روزانه استفاده می‌کنند، اکثریت آدم‌ها هنوز برای به دست آوردن بیت کوین تلاشی نکرده‌اند و برنامه‌ای هم برای این کار ندارند.

این آدم‌ها هنوز متوجه‌ی قدرت رمز ارزها نشده‌اند!

۹ حقیقت جالب و مهم درباره‌ بیت کوین که باید بدانید

بخشی از دلیل این‌که آدم‌ها نمی‌خواهند از بیت کوین استفاده کنند، این است که آن‌ها اطلاعات کافی درباره‌ی آن ندارند. بسیار خب! رسالت ما در خبرنامه این است که مخاطبان‌مان را با بیت کوین و رمز ارزها آشنا کنیم.

بنابراین، در این مقاله به حقایق جالبی درباره بیت کوین اشاره می‌کنیم، حقایقی که باید از آن‌ها آگاه باشید.

۱. نخستین بیت کوین برای خرید یک پیتزا استفاده شد

آیا می‌دانستید ۲۲ ماه می را به عنوان روز پیتزا بیت کوین نام‌گذاری کرده‌اند؟

ابتدا، هنگامی که بیت کوین برای نخستین بار استخراج شد، عملا ارزشی نداشت؛ قیمت خرید یک بیت کوین دقیقا معادل چند سنت بود.

ولی این وضعیت فقط تا ۲۲ می ۲۰۱۰ ادامه داشت؛ تا وقتی که یک نفر توانست با استفاده از بیت کوین چیزی را خریداری کند.

در این تاریخ، یک نفر توانست با بیت کوین پیتزا بخرد، و این خرید به یک معامله‌ی بزرگ تبدیل شد، زیرا هیچ فروشنده‌ای تا آن زمان بیت کوین را به عنوان پول برای ارائه‌ی خدمات یا محصولات قبول نمی‌کرد.

در ۲۲ می ۲۰۱۰، شخصی به نام لازلو هانیس در ازای دریافت دو عدد پیتزا ۱۰،۰۰۰ بیت کوین پرداخت کرد. این نخستین خرید رسمی با استفاده از بیت کوین بود که در تاریخ ثبت شده است.

در آن زمان، ارزش ۱۰،۰۰۰ بیت کوین معادل ۴۱ دالر بود.

اکنون، در زمان نگارش این مقاله، ارزش هر بیت کوین بیش از ۵۴ هزار دالر است.

۲. حقیقت جالب درباره بیت کوین؛ مخترع بیت کوین مرموز و ناشناخته است

بله، درست است! مخترع بیت کوین هم‌چنان ناشناخته باقی مانده است.

از زمان شکل‌گیری بیت کوین در ۲۰۰۹، حدس و گمان‌های زیادی درباره‌ی پدر این پول دیجیتال وجود داشته است.

گزارش‌های معتبر درباره‌ی بیت کوین که برای عموم منتشر شده‌اند، مخترع بیت کوین را با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی کرده‌اند. هویت “‌ساتوشی‌”‌ هم‌چنان یک راز و معما است که روزی باید آشکار شود.

در این میان سردرگمی‌ها، آدم‌هایی نیز هستند که خود را مخترع بیت کوین معرفی کرده‌اند؛ مثلا فردی به نام کریگ رایت، یک تاجر استرالیایی، که در ماه می ۲۰۱۶ ادعا کرد ساتوشی ناکاموتو، همان مخترع بیت کوین، است. با وجود این، بعدها معلوم شد این فرد هم مانند سایر مدعیان یک کلاهبردار بوده است.

وی به همراه شریک‌اش سعی کرد یک نسخه‌ی انشعابی از بیت کوین را به نام “‌بیت کوین کش‌”‌ منتشر کند و باعث شد بسیاری از کاربران بی‌گناه پول ارزشمندشان را در این راه از دست بدهند. با این حال، وی با تمام پولی را که از این راه به دست آورد صرف خرید یک بازی کرد.

برخی حتی گمان می‌کنند شرکت‌های سامسونگ، توشیبا، ناکامیچی، و موتورولا با همکاری یکدیگر بیت کوین را ایجاد کرده‌اند.

“‌ساتوشی ناکاموتو‌”‌:

سامسونگ و توشیبا – ساتوشی

ناکامیچی و موتورولا – ناکاموتو

این گمنامی باعث شده است برخی‌ها فکر کنند بیت کوین یک ترفند پانزی یا کلاهبرداری است؛ با این حال، این طرز فکر نتوانسته‌ است جلوی رشد عجیب و غریب این واحد پولی دیجیتالی را بگیرد.

از آن‌جا که هدف از پیدایش بیت کوین ایجاد روشی غیرمتمرکز برای تبادل پول بوده است، این گمنامی برای این پلتفرم بسیار مفید واقع شد.

۳. بیت کوین قابل ردیابی نیست و بیت کوین غیر قابل ردیابی هم نیست

دیگر حقیقت جالب درباره بیت کوین این است که هنگام انجام معامله با بیت کوین، نام / هویت شما به هیچ وجه فاش نمی‌شود. فقط آدرس عمومی شما برای دیگران قابل دسترسی است.

ولی …

بلاک‌چین بیت کوین یک حساب مالی دائمی است که همه چیز آن شفاف است. اگر کسی از آدرس عمومی بیت کوین شما آگاه باشد، می‌تواند به میزان بیت کوینی که در اختیار دارید و معاملاتی که تاکنون انجام داده‌اید، پی ببرد.

به همین شکل نیز اف‌‌بی‌آی توانست صاحب بازار الکترونیکی جاده‌ی ابریشم را ورشکست کند.

اگر کاربران بیت کوین بخواهند آدرس عمومی یا آی‌پی خود را پنهان کنند، این کار را می‌توانند با استفاده از سرویس‌هایی نظیر  Bitmixer.io یا یک وی‌پی‌ان انجام بدهند.

با این حال، استفاده از این سرویس‌ها فقط فرایند ردیابی را دشوار می‌کند؛ دشوار ولی نه غیر ممکن.

۴. اگر کلید خصوصی بیت کوین‌تان را از دست بدهید، بیت کوین‌های‌تان را از دست خواهید داد

در نوامبر ۲۰۱۳، جیمز هاولز، یک متخصص فناوری اطلاعات، ۷۵۰۰ بیت کوین خود را از دست داد. وی هنگامی که در خانه‌ی خود در حال تمیز کردن میز کارش بود، هارد دیسک حاوی کلیدهای خصوصی‌ بیت کوین‌هایی را که در ۲۰۱۰ استخراج کرده بود، دور انداخت.

وی هنگامی متوجه شد چه بلایی سرش آمده که اخباری را درباره‌ی یک مرد نروژی خواند که با خرید بیت کوین با قیمت بسیار پایین پول هنگفتی به جیب زده بود.

وی همه جا را به دنبال هارد دیسک‌اش گشت، ولی نتوانست آن را پیدا کند.

اکنون، ارزش ۷،۵۰۰ بیت کوین تقریبا چیزی حدود ۴۰۷۲۵۰۰۰۰  دالر است.

بدون این کلید خصوصی، این بیت کوین‌ها برای همیشه از دست می‌روند و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

تا این لحظه، تخمین زده می‌شود حدود ۲۵ درصد از تمام بیت کوین‌ها برای همیشه غیر قابل استفاده شده باشند.

۵. بیت کوین‌ها روی درخت رشد نمی‌کنند

درست مانند پول واقعی، بیت کوین هم روی درخت رشد نمی‌کند.

ولی بر خلاف پول کاغذی سنتی، شما نمی‌توانید بیت کوین را لمس، احساس، یا چاپ کنید.

بیت‌ کوین‌ها در یک شبکه‌ی بلاک چین استخراج می‌شوند، و هنگامی به طور کامل به وجود می‌آیند که استخراج‌کنندگان بتوانند بلاک‌های بیت‌ کوین را با موفقیت استخراج کنند.

در حال حاضر، قدرت استخراج شبکه‌ی بیت کوین ۳۰۰ برابر بیش‌تر از ترکیبی از ۵ اَبَر کامپیوتر برتر در دنیا است، دیگر حقیقت جالب درباره بیت کوین!

۶. فقط ۲۱ میلیون بیت کوین می‌تواند وجود داشته باشد

میزان تامین بیت کوین محدود است.

فقط ۲۱ میلیون بیت کوین می‌تواند وجود داشته باشد.

در حال حاضر، حدود ۱۸.۵ میلیون بیت کوین استخراج شده و در داد و ستد است. آخرین بیت کوین در ۲۱۴۰ استخراج خواهد شد. پس از آن، دیگر هیچ بیت کوین جدید استخراج نخواهد شد.

۷. با بیت کوین چیزهای بسیاری می‌توانید بخرید

آدم‌ها همیشه می‌پرسند چه چیزهایی می‌توان با بیت کوین خریداری کرد.

ولی سوال اصلی باید این باشد:

چه چیزهایی را نمی‌توان با بیت کوین خرید؟

برخی از محصولات و خدماتی که می‌توان به استفاده از بیت کوین خریداری کرد، عبارت هستند از:

الف. قهوه در استارباکس
ب. خدمات و محصولات مربوط به کفن و دفن در ایالات متحده
پ. سفر فضایی با ویرجین گلکتیک
ت. سفارش غذا به برخی از رستوران‌ها
ث. تجارت الکترونیک در Purse.io
ج. خرید بلیط هواپیما
چ. خرید یک خودرو تسلا

۸. از ۲۰۰۸ تا همین اواخر، تجارت بیت کوین دائما سودمند بود (به غیر از یک سال)

سال قیمت در آغاز سال قیمت در پایان سال درصد رشد                 
۲۰۱۰ ۰.۰۰۱۵ دالر ۰.۳۱ دالر ۲۰۵۶۶ درصد
۲۰۱۱ ۰.۳۱ دالر ۶.۱۸ دالر ۱۸۹۳ درصد
۲۰۱۲ ۶.۱۸ دالر ۱۳.۴۴ دالر ۱۱۷.۵ درصد
۲۰۱۳ ۱۳.۴۴ دالر ۷۵۱ دالر ۵۴۸۷.۸ درصد
۲۰۱۵ ۲۸۵ دالر ۴۳۵.۷ دالر ۵۲.۸ درصد
۲۰۱۶ ۴۳۵.۷ دالر ۹۵۲.۲ دالر ۱۱۸.۵ درصد
۲۰۱۷ ۹۵۲.۵ دالر ۲۵۸۶ دالر ۱۷۱.۵۷ درصد

بله! یک سال را در این جدول جا انداخته‌ایم: ۲۰۱۴. در این سال، قیمت بیت کوین سقوط کرد و باعث شد سرمایه‌گذاران ۶۲ درصد ضرر کنند.

این اتفاق بیش‌تر به خاطر هک شدن مرکز مبادله‌ی بیت کوین مت‌گوکس در ۲۰۱۴ رخ داد. پس از آن، قیمت از ۷۵۱ دالر به ۲۸۵ دالر سقوط کرد.

ترس از هک شدن بلاک‌چین سرمایه‌گذاران را فرا گرفت، ولی این بلاک‌چین نبود که در معرض خطر قرار گرفت. مت‌گوکس دارای نقص‌های مهلک و قابل سوء استفاده‌‌ی متعددی بود.

ولی طی هر سال، قیمت بیت کوین به طور مداوم افزایش یافته است؛ به طوری که در آستانه‌ی ۲۰۲۱، قیمت این پول دیجیتال به ۲۴،۰۰۰ دالر رسید.

۹. بیت کوین را نمی‌تواند مسدود یا ممنوع کرد

همواره به دلیل ماهیت بیت کوین، صحبت‌هایی در خصوص مسدود یا ممنوع کردن آن به میان می‌آیند. این دشمنی با بیت کوین به این دلیل است که این پول دیجیتال خارج از قلمروی سیستم بانکی سنتی عمل می‌کند.

با وجود این، طراحی اصلی این رمز ارز به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را مسدود یا ممنوع کرد، فقط می‌توان آن را تحت قانون و مقررات قرار داد. تا وقتی به اینترنت متصل، و یک کیف پول بیت کوین داشته باشید، می‌توانید از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید.

با این حال، بسیاری از کشورها سعی کرده‌اند آن را ممنوع کنند؛ کشورهایی نظیر بنگلادش، بولیوی، تایلند، ویتنام، و غیره. ولی برخی دیگر از کشورها نظیر استرالیا، روسیه، ژاپن، و ونزوئلا نیز وجود دارند که بیت کوین را به صورت قانونی به رسمیت شناخته و برای آن مقررات تعیین کرده‌اند.

با وجود این، برخی دیگر از کشورها نیز نظیر هند و حتی ایالات متحده، موضع شفافی در سیاست‌های رسمی‌شان در قبال رمز ارزها اتخاذ نکرده‌اند.

بسیاری از کشورها تا آن‌جا که توانسته‌اند سعی در ممانعت از گسترش آن کرده‌اند، ولی نمی‌توان بیت کوین را فقط به این دلیل که ساختار قدرت مالی موجود را تهدید می‌کند، از سر راه برداشت. این زیبایی و قدرت حقیقی بیت کوین است.

حقایقی که باید درباره‌ بیت کوین بدانید

بسیاری از آدم‌ها بیت کوین را پس از اینترنت، به عنوان انقلابی‌ترین دستاورد بشر در قرن ۲۱ می‌دانند.

پس از بیت کوین، رمز ارزهای فراوانی آمده و رفته‌اند. برخی از آن‌ها خود را به عنوان “‌رقبای بیت کوین‌” معرفی کردند و برخی دیگر نیز به عنوان “‌مکمل بیت کوین‌.‌‌”‌

ولی مسلم است که بیت کوین و بلاک چین آمده‌اند که همیشه بمانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان