جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

تعویق مجدد نشست صلح ترکیه برای افغانستان؛ جلسه ای که پس از عید فطر برگزار خواهد شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

با اعلام زمان مشخص خروج نیروهای بین المللی و خودداری طالبان از اشتراک در نشست های صلح، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که نشست استانبول در رابطه به مذاکرات صلح افغانستان بعد از عید سعید فطر، برگزار می شود.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه‌ ترکیه در صحبت به رسانه های این کشور گفته است که تصمیم در مورد تعویق برگزاری این نشست، به‌دلیل اعلام رسمی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گرفته شده است.

وزیر خارجه ترکیه افزوده که پس از تصمیم آمریکا برای خروج سربازان اش از افغانستان لازم نیست عجله شود. به گفته او تعویق در برگزاری کنفرانس از نظر تشکیل هیئت‌ها و مراحل تدارک مفید است.

چاووش اوغلو تاکید کرده: «ما با قطر، ایالات متحده و سازمان ملل مشورت کرده‌ایم و ما تصمیم گرفتیم که کنفرانس استانبول دربارۀ روند صلح افغانستان را تا بعد از عید سعید فطر، به تعویق بیاندازیم.»

وزیر خارجه ترکیه علت اصلی تأخیر در برگزاری این نشست را آماده نشدن طالبان خوانده افزوده که برگزاری این نشست بدون حضور طالبان معنا ندارد.

او خاطرنشان کرده که در نشست استانبول برای صلح افغانستان ۲۱ کشور و سه سازمان بین‌المللی و همچنان طرف‌های دولت افغانستان و گروه طالبان شرکت می کند و افتتاح آن نیز از سوی رییس جمهور ترکیه صورت می گیرد.

تاخیر مجدد برگزاری نشست ترکیه

این در حالی است که قرار بود ابتدا نشست استانبول به تاریخ 16 اپریل برگزار شود اما این نشست با تعویق چند روزه قرار شد به تاریخ ۲۴ آپریل به میزبانی مشترک کشورهای ترکیه، قطر و سازمان ملل برگزار و برای ده روز ادامه یابد.

این نشست پس از آن مجددا به تعویق افتاده است که پس از اعلام زمان خروج نیروهای آمریکایی تا ماه سپتامبر سال روان گروه طالبان اعلام کردند که تا زمان خروج نیروهای بین المللی در هیچ گونه نشستی در مورد افغانستان اشتراک نمی کنند.

در همین حال گزارش های وجود دارد که حکومت فهرست شرکت کنندگان هیئت جمهوریت در نشست ترکیه را نهایی کرده است.

پیش از این شورای عالی مصالحه نیز گفته بود که طرح حکومت برای اشتراک در نشست ترکیه نهایی شده اما ظاهرا طرح شورای عالی مصالحه مورد تایید ارگ ریاست جمهوری قرار نگرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان