جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان؛ از تاکید بایدن بر پایان جنگ طولانی تا اطمینان ارگ از دفاع مستقلانه

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جو بایدن رییس جمهور آمریکا همزمان با اعلام زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شب گذشته گفت که وقت آن رسیده تا آمریکا به جنگ طولانی افغانستان پایان دهد. اما در این سو ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی دفاع از کشور را در برابر تهدیدات فعلی دارند.

آقای بایدن شب گذشته در سخنرانی اش در باره افغانستان گفته است که پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور به حمایت خود از کابل ادامه خواهد داد.

بایدن تاکید کرده که حمایت آمریکا از افغانستان نظامی نخواهد بود.

رییس جمهور آمریکا با بیان اینکه زمان آن رسیده تا طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان یابد افزوده که روند خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان تا ۱۱ ماه سپتامبر، ‌هم‌زمان با بیستمین سالگرد حملات القاعده بر برج‌های تجارت جهانی در نیویورک، پایان می‌یابد.

او خاطرنشان کرده: ما نمی‌توانیم چرخه تمدید یا گسترش حضور نظامی خود را در افغانستان به امید ایجاد شرایط ایده‌آل ادامه دهیم و انتظار نتیجه متفاوتی را داشته باشیم.

بایدن اضافه کرده که به شکل نظامی در مسأله افغانستان درگیر نخواهد بود، اما فعالیت دیپلماتیک و کمک‌های بشردوستانه خود را ادامه می دهد.

به گفته او آمریکا همچنان متعهد به ادامه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی است.

اطمینان ارگ از دفاع افغانستان

در همین حال ارگ ریاست جمهوری نیز با نشر اعلامیه ای گفته است که دولت افغانستان به تصمیم اخیر رئیس جمهور بایدن در مورد خروج نیروهای آن کشور از افغانستان تا ماه سپتمبر سال روان احترام می‌گذارد و در راستای انجام این روند همکاری لازم خواهد کرد.

ارگ افزوده که از زمان توافق آمریکا و طالبان در ماه فبروری سال ۲۰۲۰، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اکثریت مطلق عملیات را به طور مستقلانه انجام داده اند.

در اعلامیه تاکید شده: نیرو های امنیتی و دفاعی ما توانایی دفاع از افغانستان در برابر تهدیدات فعلی را دارند. تاکید می‌کنیم که روند کنونی صلح نیز نتیجه جان‌فشانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بوده و ملت افغانستان مدیون این فداکاری ها است.

ریاست جمهوری افغانستان خاطرنشان کرده که آمریکا وسایر متحدان کشور اطمینان داده اند که به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و کمک های بشردوستانه و انکشافی شان با دولت افغانستان همچنان ادامه می یابد.

به گفته ارگ افغانستان گفتگو هایش با ایالات متحده و سایر متحدان در مورد فصل نو مناسبات، به ویژه تسریع روند صلح را ادامه خواهد داد و نیز آماده است تا فصل نو همکاری را با در نظر داشت منافع مشترک، اعتماد و احترام متقابل آغاز کند.

از سوی هم رییس جمهور غنی در توییتر اش نگاشته است که شام روز گذشته جوبایدن رییس جمهور آمریکا در گفتگوی تیلفونی از تصمیم اش مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان وی را آگاه کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان